اصفهانی‌ها: شهر و کشورمان را آبادتر می‌خواهیم

حضور پرشور و نشاط مردم اصفهان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، هوای پل خواجوی اصفهان و میدان نقش جهان را دگرگون کرد. ورود رأی دهندگان از ساعت هفت و ۵۰ دقیقه در حالی آغاز شد که چندین نفر پیش از آغاز رسمی ساعت انتخابات در مقابل صندوق […]

حضور پرشور و نشاط مردم اصفهان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، هوای پل خواجوی اصفهان و میدان نقش جهان را دگرگون کرد.

ورود رأی دهندگان از ساعت هفت و ۵۰ دقیقه در حالی آغاز شد که چندین نفر پیش از آغاز رسمی ساعت انتخابات در مقابل صندوق رأی صف کشیده و شناسنامه در دست منتظر آغاز رأی‌گیری بودند صدای پرندگان مهاجر در فضا پیچیده و گویا هر یک از آنها مردم را به رای‌دهی دعوت می‌کرد.
گرمای هوا و همینطور شرایط سخت شیوع بیماری کرونا هم باعث نشد تا جمعیت رأی دهنده از اولین ساعات در این مکان حضور نداشته باشند و این صف رفته رفته پرتعدادتر بسته شد تا خورشید هم بیشتر بتابد و تنور انتخابات را گرم نگه دارد. مردم یکی پس از دیگری برای تأثیرگذاری در آینده کشور و جامعه خود از راه می‌رسیدند و با نگاهی اجمالی به لیست نامزدهای انتخابات آرایشان را به صندوق‌ها
می‌انداختند.
دیروز بار دیگر در تاریخ پر فراز و نشیب ایران ثبت شد؛ تاریخی که نشان می‌دهد این کشور همواره هدف دشمنانی بوده که آن را گوهری گرانبها در منطقه یافته‌اند و به زنجیر کشیدن آزادی مردمانش را در سر دارند. اگر کسی اعتراض و نقدی به شرایط کنونی دارد، تنها راه آن را باید از کنار صندوق‌های رأی ببیند و نیامدن پای صندوق‌های رأی حقی را از هر شهروند سلب می‌کند برای تغییر؛ تغییر هر آنچه به آن منتقد است و اعتراض دارد.
مانند تمام رأی اولی‌ها و پیرمردها و پیرزنانی که با امید پای صندوق رأی حضور پیدا کردند و سر و سامان پیدا کردن کشور را با دولتی قوی مطالبه کردند.
مردم دیروز گام‌ها را استوارتر برداشتند و صبورانه در جشن انتخابات حماسه ‌آفریدند. کرونا و گرما مانند دیگر مشکلات گرچه خسته شأن کرده اما آنها را از پا نینداخته که حضور پرشورشان پای صندوق‌ها گویای این امر بود.
خانم محجبه‌ای که قاب عکسی در دست داشت به خبرنگار ایمنا گفت که «این دو برادران شهیدش هستند و برای ادای دین به آنها امروز از ساعات ابتدایی در محل رأی‌گیری حضور یافته است.»
او گفت: ساعت‌ها در صف رأی می‌مانم؛ اینکه می‌گویند کسانی که در صف می‌ایستند حتماً مشکل اقتصادی ندارند اشتباه است، ما هم مشکل اقتصادی داریم اما می‌خواهیم خودمان سرنوشتمان را رقم بزنیم و آن را به دشمنان واگذار نمی‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم کشورمان مانند افغانستان و سوریه شود.