بررسی رفتار افراد موفق؛آخر هفته پولدارها

فرزانه مستاجران اگر بخواهیم افراد را از لحاظ مالی تقسیم بندی کنیم به دو دسته مهم و شاخص برمی خوریم. افراد موفق در کسب درآمد و افراد نا موفق. البته بین این دو گروه طیف گسترده ای وجود دارند اما بارزترین حالات طبقه بندی افراد از لحاظ کسب در آمد شامل دو گروه مذکور است. […]

فرزانه مستاجران

اگر بخواهیم افراد را از لحاظ مالی تقسیم بندی کنیم به دو دسته مهم و شاخص برمی خوریم. افراد موفق در کسب درآمد و افراد نا موفق. البته بین این دو گروه طیف گسترده ای وجود دارند اما بارزترین حالات طبقه بندی افراد از لحاظ کسب در آمد شامل دو گروه مذکور است. در نگاه اول افراد موفق و ناموفق تفاوت چندانی با هم ندارند . همه آنها از هوش تقریبا مساوی بهره مند هستند سلامت جسمانی مشخصی دارند و خصیصه های انسانی در همه آنها وجود دارد. تنها تفاوت این دو دسته در ماشین و خانه و … ابزار های زندگیشان است و مشخص می کند که یک فرد در کدام دسته جای دارد. اما با اندکی تامل در رفتار های این دو گروه به خوبی درک خواهیم کرد که دنیای این افراد به کلی با هم در تضاد است. از طرز فکر گرفته تا نحوه خواب و حتی اوقات فراغتشان.

بله افراد موفق در کسب و کار عادات و رفتاری پیوسته را در زندگی روزمره شان دنبال میکنند که دسته دوم دقیقا برعکس آنها عمل میکنند. ما از این هفته قصد داریم پنجشنبه ها را به این موضوع اختصاص دهیم و با بررسی دقیق طرز رفتار این دو گروه به خودمان ثابت کنیم موفقیت شانسی نیست.

در این هفته میخواهیم به معقوله اوقات فراغت بپردازیم. افراد موفق می دانند که زمان برای دوره فراغت ارزشمند است.  به همین دلیل تمام طول آخر هفته خود را به  دیدن تلویزیون، لم دادن، چک کردن پست الکترونیکی و کارهای روزمره نمی پردازند . گذراندن وقت با خانواده، ورزش، مسافرت،  دور بودن از فضای مجازی، دوری  از انجام دادن کارهای روزمره، برنامه ریزی برای طول هفته،  شرکت در فعالیت های  اجتماعی ،. باغبانی ، کاردستی ، بازی، آشپزی ، فعالیت های فرهنگی و… جز برنامه آخر هفته ی افراد موفق است . که افراد نا موفق کمتر به این مسائل توجه میکنند.

اما یکی از مهم ترین خصایص افراد موفق که علاوه بر اوقات فراغت در طول هفته نیز برای آن وقت میگذارند کتاب است. انسان هنگامی که پا روی کره‌ خاکی می‌گذارد، دوست دارد با گذر هر لحظه به کمال و موفقیت بیشتری دست یابد. حتی راه رفتن و سخن گفتن هم اهداف ابتدایی او برای رسیدن به کمال هستند. هنگامی که بزرگ‌تر می‌شویم، دوست داریم موفقیت‌هایمان گسترده‌تر شود و فردی تأثیرگذار در جامعه باشیم. افرادی که برای این خواسته ها وقت صرف میکنند به افراد موفق تبدیل می شوند که هر روز تبرشان را تیزتر میکنند. به همین علت دست به دامان کتاب‌ها و آموزش‌هایی می‌شوند . در سال‌های اخیر تعداد کتاب‌هایی که در زمینه‌ موفقیت و ثروت، انگیزش، کسب و کار و غیره تألیف شده‌اند، رشد زیادی داشته است. دلیل این امر، گرایش جوامع مختلف به این موضوعات است؛ اما استفاده از این کتاب‌ها چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ اگر یک کتاب موفقیت را بخوانید، متوجه می‌شوید علاوه بر راهکارهایی که برای پیشرفت در زندگی به شما ارائه می‌کند، از نظر انگیزشی نیز تأثیر بسیار زیادی روی ذهنتان دارد. این دو در کنار هم باعث می‌شوند قدرت ذهنی بیشتری برای شروع کارهایتان داشته باشید.

در زیر چند کتاب که در مورد افراد موفق و بدست آوردن موفقیت مورد استقبال جهانی قرار گرفته است را معرفی میکنیم تا اخر این هفته را مانند افراد موفق به  خواندن کتاب بپردازیم . و این عادات را در خود نهادینه کنیم .

۱- بخواهید تا به شما داده شود (Ask And It Is Given)

۲- قله‌ها و دره‌ها اثر اسپنسر جانسون (Peaks And Valleys)

۳- بیندیشد و ثروتمند شوید (Think & Grow Rich)

۴- کتاب موفقیت و راز ثروت (Secret Attracting Money)

۵- اثر مرکب نوشته دارن هاردی (The Compound Effect)

۶- چهار اثر از فلورانس اسکاول شین (The Widsom Of Florence Scovel Shinn)

۷- قدرت در درون ماست (The Power Is Within You)

۸- موفقیت نامحدود در ۲۰ روز (Unlimited Power)

۹- چه کسی پنیر مرا جابجا کرد (Who Moved My Cheese)