رشد ۷۷ درصدی صدور مجوز تأسیس باشگاه ورزشی

بیش از یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در این استان فعالیت دارند و پیش بینی افزایش این تعداد تا پایان سالجاری است

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: تعداد صدور مجوز تأسیس باشگاه و مجموعه‌های ورزشی بخش خصوصی در این استان در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه قبل از آن حدود ۷۷ درصد افزایش یافته است.

جواد محمدی اظهارداشت: بیش از یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در این استان فعالیت دارند و پیش بینی ما افزایش این تعداد تا پایان سالجاری است.

وی با تاکید بر تسهیل در صدور مجوز راه اندازی باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی تصریح کرد: رویکرد ما افزایش مجموعه‌های ورزشی به ویژه با حمایت بنگاه‌های فعال و بزرگ اقتصادی است که این امر گسترش ورزش را در پی خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از خروج آنها از استان ادامه داد: برای مثال در مدت اخیر صحبت‌هایی در مورد با واگذاری سهمیه تیم فوتبال ساحلی فرش حداد اصفهان به خارج از این دیار مطرح شده است که ما مانع این اقدام شدیم.

محمدی اضافه کرد: باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی استان باید با قوت به کار خود ادامه دهند و در صورت مواجه با مشکل و چالش برای حل آن در کنارشان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌ها با هدف توسعه ورزش همگانی و قهرمانی از جمله دیگر رویکردهای این اداره کل است که موجب پیشرفت ورزش می‌شود بر همین اساس در یک سال اخیر مراودات ما با شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، بیمه و سپاه بیشتر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: فعالیت در زمینه اوقات فراغت جوانان، رشد استعدادها و نخبه پروری و نوجوانان، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی و تجهیز یک هزار پایگاه بسیج به وسایل ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.