به مناسبت «دهه فجر»؛

۴۵ پروژه در نواحی صنعتی اصفهان به بهره‌برداری رسید

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.هم‌اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان از بهره‌برداری از ۴۵ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به مناسبت «دهه فجر» خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول سواری، روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها در محل اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی نواحی صنعتی اصفهان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: فیبر نوری و برق، آب و فاضلاب و فضای سبز، عمرانی و ساختمانی، محوطه‌سازی، سوله‌سازی و گازرسانی از جمله سرفصل‌های پروژه‌های مورد اشاره است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های اصفهان ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی(کلنگ‌زنی) ۴۵ پروژه زیرساختی با اعتبار بالغ بر ١٢ هزار میلیارد ریال در نواحی صنعتی و شهرک‌های استان آغاز شد.
سواری خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید با مساحت بالای ۵۰۰ هکتار هستیم و در این ارتباط برنامه‌ریزی لازم شده است.
وی گفت: ۹۸ درصد از خدمات این شرکت در سالجاری بصورت الکترونیکی انجام و ۱۶۰ تفاهمنامه هم برای ارتقای کارهای الکترونیکی و فناورهای جدید مُنعقد شده است.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: در ٢ سال اخیر ٢ هزار برگ سند تفکیکی برای واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی صادر شد در حالی که این تعداد در ۴۰ سال گذشته چهار هزار برگ بود.
سواری با اشاره به مباحث زیست محیطی تصریح کرد: اکنون حدود ۷۵۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد و ما می‌کوشیم آن را به یک هزار و ۵٠٠ هکتار با گونه‌های سازگار با شرایط خشکسالی کم آب توسعه دهیم.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم گفت: توانایی حل بسیاری از مشکلات در استان وجود دارد اما باید اختیارات ویژه از سوی حاکمیت به این خطه داده شود.
امیر کِشانی ادامه داد: تقویت صنایع غیرآلاینده و دانش‌بنیان در استان ضروریست و باید برای توسعه آنها بویژه در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در اطراف میدان تاریخی «نقش جهان» کارگاه‌های مُتعدد طلاسازی وجود دارد که باید سر و سامان یافته و در شهرک جدید مرتبط با این صنعت مستقر شوند. رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: صادرات طلای ترکیه ۲ برابر پول صادرات نفت ماست و با وجود تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در استان و کشور از این صنعت مغفول مانده‌ایم. به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.هم‌اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.