گمرک مهم ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت خارجی است

  مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: گمرک مهم ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت خارجی است. به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی با بیان اینکه گمرک مهم ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت خارجی است، گفت: سازمان جهانی گمرک، تدوین و تصویب کننده کنوانسیون ورود موقت است. وی انجام کنترل ها و اعمال محدودیت […]

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: گمرک مهم ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت خارجی است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی با بیان اینکه گمرک مهم ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت خارجی است، گفت: سازمان جهانی گمرک، تدوین و تصویب کننده کنوانسیون ورود موقت است.

وی انجام کنترل ها و اعمال محدودیت های قانونی، و تسهیلگری در تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را دو چالش و الزام عمده گمرک دانست و افزود: تناقض این دو چالش و الزام سازمان با یکدیگر، به مشکل جدی برای گمرک تبدیل شده است.

 مدیرکل گمرک استان اصفهان ایجاد سامانه های الکترونیکی برای نظارت و کنترل دقیق بر امور را یکی از اقدامات سازمان مذکور بیان کرد.

کوهستانی اجرای قوانین و مقررات و کنوانسیون ها را از جمله وظایف گمرک دانست و تصریح کرد: موافقتنامه آ .ت .آ  از موافقت نامه های گمرکی در حال اجرا بوده و بیش از ۵۰ قانون و کنوانسیون از جمله آ ت آ را اجرا می کنیم.

وی از استفاده از کنوانسیون تسهیلگری با عنوان کارنه تیر برای امور مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالا خبر داد و گفت: آ .ت .آ یا کنوانسیون ورود موقت، سیستمی است که نقل و انتقال کالا را در مرزهای کشورها به صورت آزادانه امکانپذیر کرده و ورود موقت آنها را در قلمرو گمرکات بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی مجاز می کند.

مدیرکل گمرک استان  اصفهان با تاکید بر اینکه ایران در سال ۱۳۴۶ به این قرارداد پیوسته ولی تاکنون به دلایل مختلفی هنوز اجرایی نشده است، گفت: گمرک ایران، اتاق بازرگانی را به عنوان موسسه صادرکننده دفترچه ATA پذیرفته است.