کلاهبرداری اینترنتی با ترفند انتشار آگهی تور زیارتی

در پي شكايت تعدادي از شهروندان اصفهاني مبني بر اينكه فردي ناشناس در یکی از سايت های واسطه گر به بهانه ثبت نام در تور زيارتي از آنها كلاهبرداري کرده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

یلدا توکلی: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی که با درج آگهی دروغین و با ترفند اعزام به تور زیارتی در یکی از سایت های واسطه گر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت های واسطه گر به بهانه ثبت نام در تور زیارتی از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در بررسی کارشناسان این پلیس مشخص شد شاکیان در این سایت با آگهی ثبت نام در تور زیارتی مواجه شده و جهت ثبت نام با فردی که آگهی را منتشر کرده بود تماس گرفته که متهم به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آنها درخواست بیعانه بابت ثبت نام هر نفر در این تور را می کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مالباختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده از سوی کلاهبردار، نه تنها بلیت دریافت نکرده اند، حتی آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی خود را حذف می کند.
رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی در نهایت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ مرتضوی در پایان گفت: شهروندان برای خرید و یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، همچنین هموطنان عزیز می‌توانند برای ثبت گزارشات خود با مراجعه به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.