استاندار در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی:

پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران بر ریل تکمیل

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری بر اجرای قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم

استاندار اصفهان گفت: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم-تهران مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش اخبار اصفهان از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، یکشنبه نوزدهم فروردین ماه در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران گفت: این پروژه بعنوان یک طرح راهبردی که می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به انتقال تکنولوژی نیز خواهد شد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.وی ادامه داد: این پروژه در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی استان در امور مختلف نیز اثرگذار است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری بر اجرای قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.وی ادامه داد: آزادسازی و طراحی این پروژه انجام شده است و سایر امور نیز با جدیت پیش می‌رود.
استاندار اصفهان در خصوص تمرکز فعالیت‌های صنعتی در استان اصفهان، عنوان کرد: در سالهای اخیر تلاش شده توسعه استان به سمت صنایع هایتک (فناوری پیشرفته) و اقتصاد گردشگری معطوف شود.

دکتر مرتضوی ادامه داد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در ادوار مختلف در همین راستا است و همین رویکرد باعث شده تا در برابر بسیاری از طرح‌های توسعه محور صنایع استان ایستادگی کنیم.وی در خصوص حمایت از صنایع دستی اصفهان، گفت: در این راستا کارگروهی در استان فعال و محور گردشگری و صنایع دستی از رویکردهای توسعه محور استان است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به سفر‌های هیأت‌های سیاسی و بین‌المللی به اصفهان، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ میزبان بیش از ۱۰۰ هیأت خارجی و سال گذشته میزبان ۹۰ هیأت خارجی بودیم که یکی از سرفصل‌های مذاکره با این هیأت‌ها گسترش روابط بر مبنای صنایع دستی است.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در کشورهای مقصد، از جمله سرفصل‌های استان است.
استاندار اصفهان متذکر شد: صنایع دستی به پیشینه‌های هویتی ما گره خورده است و ضروری می‌دانیم سایر کشورها را به سمت این پیشینه‌های عمیق و ریشه‌دار سوق دهیم.

دکتر مرتضوی همچنین گفت: از پیشنهادات و همفکری‌های دانشجویان نیز در این خصوص استقبال می‌کنیم.