واحدهای صنعتی تعطیل استان اصفهان شناسایی و لیست آن در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می‌گیرد

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شناسایی واحدهای تعطیل صنعتی و در اختیار قرار دادن لیست آنها به سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته وعمده‌ترین آسیب‌های صنایع را می‌توان تنش آبی شدید و ممنوعیت‌ها عنوان کرد. ایرج موفق در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ازاصفهانبا اشاره به راه حل‌هایی برای ظرفیت […]

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شناسایی واحدهای تعطیل صنعتی و در اختیار قرار دادن لیست آنها به سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته وعمده‌ترین آسیب‌های صنایع را می‌توان تنش آبی شدید و ممنوعیت‌ها عنوان کرد.

ایرج موفق در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ازاصفهانبا اشاره به راه حل‌هایی برای ظرفیت خالی واحدهای صنعتی، اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت صمت بر پیگیری تصویب حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور است که همچنان در دست بررسی در شورای نگهبان است.

وی افزود: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های موجود و تا زمان تصویب این طرح، برنامه‌هایی را در سال جدید در دستور کار استان قرار داده است، از جمله شناسایی واحدهای تعطیل و پس از مذاکره با صاحبان واحدها، لیست مربوطه تهیه و براساس گروه صنعت و محل استقرار در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: این پروژه عظیم در استانی که ۱۱ درصد از کل صنعت کشور را در خود جای داده است، قطعا زمان‌بر بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شهرستان‌ها این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی این موضوع در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال انجام است، گفت: متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به آن شرکت، نسبت به دریافت اطلاعات اقدام کنند و افزایش بهره‌وری صنایع با پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به صنایع و معادن و حتی صنوف تولیدی استان صورت گیرد.

موفق در خصوص آسیب‌ها و مشکلات صنایع استان اصفهان بیان کرد: عمده مشکلات بخش صنعت استان، تنش آبی شدید در استان و مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی که در تامین مواداولیه، ورود ماشین آلات، مبادلات ارزی و … مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به همراه داشته است.

وی تامین مالی بنگاه‌ها و پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه در گردش به واحدها و سرمایه ثابت به‌طرح‌های نیمه تمام صنعتی را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و افزود: ممنوعیت‌ها و مشکلات ناشی از برخی قوانین و مقررات بالادستی از جمله محدودیت استقرار واحدهای صنایع سبز در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان به دلیل قانون منع استقرار صنعت، ممنوعیت توسعه و بازسازی و نوسازی واحدهای موجود در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان در فنس موجود واحدها از جمله صنایع غذایی از دیگر موارد است.