هتل بوتیک کوهاب افتتاح شد

هتل بوتیک کاروانسرای کوهاب نطنز در آیینی با حضور سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور در نطنز به بهره‌برداری رسید. مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاروانسرای تاریخی کوهاب نطنز از سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری […]

هتل بوتیک کاروانسرای کوهاب نطنز در آیینی با حضور سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور در نطنز به بهره‌برداری رسید.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاروانسرای تاریخی کوهاب نطنز از سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با کاربری پذیرایی و اقامتی به بخش خصوصی واگذار و هم اکنون با اعتبار افزون بر ۱۱ میلیارد تومان مرمت و تجهز شده است.

علیرضا ایزدی با یادآوری اقدام‌ها و تلاش‌های انجام شده برای ثبت کاروانسراهای ایران در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) افزود: کاروانسرای کوهاب نطنز نیز از جمله کاروانسراهای دارای قابلیت ثبت جهانی و در پرونده مربوطه قرار دارد.

وی ادامه داد: قرار است در مرحله بعدی کافه گالری هتل کاروانسرای کوهاب نطنز نیز برای تولید و عرضه صنایع دستی به بهره‌برداری برسد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هتل کاروانسرای کوهاب دارای ۳۲ اتاق، ۷۰ تختخواب و ظرفیت پذیرایی از ۱۵۰ نفر است.

حسن یزدانمهر یادآور شد: قلعه کوهاب یا همان کاروانسرای میرابوالمعالی در باغشهر تاریخی نطنز، مجاور بلوار شهید بهشتی و مقابل کوه گنبد باز واقع شده که در گذشته بر سر راه کاروان‌ها قرار داشته و در سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این بنای عظیم به مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع دارای ۲۳ اتاق و همچنین دالان‌های طولانی است که در چهار سمت حیاط واقع شده است.

در آیین افتتاح بوتیک هتل کاروانسرای کوهاب نطنز از سرمایه گذاران، معماران و پیمانکاران مرمت این کاروانسرا نیز تجلیل به عمل آمد.

در این آیین علاوه بر معاون امور مجلس رییس جمهور و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، رحمت الله فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز و بخش قمصر کاشان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و رییس هییت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، امام جمعه و فرماندار نطنز و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

شهرستان نطنز در فاصله ‌ ۱۲۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

شمار آثار تاریخی شناسایی شده در نطنز نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ اثر است که تاکنون نزدیک به ۱۲۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.