نقش مهم نمایشگاه اصفهان در رونق اقتصادی شهر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امیدواریم آبان امسال نخستین نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه های اصفهان برگزار شود که قطعا برپایی این رویداد ، سرنوشت اقتصادی اصفهان را تغییر می دهد. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد خوروش عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  با تاکید بر اینکه […]

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امیدواریم آبان امسال نخستین نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه های اصفهان برگزار شود که قطعا برپایی این رویداد ، سرنوشت اقتصادی اصفهان را تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد خوروش عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یکی از شهر‌های اقتصادی بعد از تهران، مرکز تجارت کشور محسوب می‌شود و بزرگترین تجار و واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان جمع شده‌اند، گفت: به همین منظور زیرساخت‌های بسیاری برای حوزه تجارت فراهم شده و اصفهان به عنوان استانی صادرات‌محور فعالیت می‌کند.

او  با تاکید بر اینکه نمایشگاه نقش مهمی در ارائه خدمات و همچنین تابلویی برای شهر و تمام صنایع اصفهان است، افزود: با سرمایه‌گذاری قابل توجهی که در سال‌های اخیر انجام شده، نمایشگاهی در خور و شأن این شهر ساخته می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها در آبان امسال نخستین نمایشگاه در محل جدید برگزار شود و بتوانیم تابلویی از فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت کاملاً مدرن به نمایش بگذاریم.
او تاکید کرد: زمانی که نمایشگاه به سمت بهبود وضعیت  اقتصادی برود، تاثیر موثری در اصفهان خواهد داشت؛ چرا که اصفهان شهر گردشگری و صنعتی با قدمتی بسیار بالا است و به طور قطع برپایی رویداد نمایشگاه در محل جدید می‌تواند سرنوشت اصفهان را تغییر دهد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در دنیا رشد شهری وابسته به اقتصاد آن است، تاکید کرد: به طور قطع تمام دستاورد‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری در محل نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و به مرور شاهد تغییراتی در اقتصاد اصفهان خواهیم بود.
خوروش با اشاره به شیوع کرونا، گفت: در حال حاضر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، تولید و صنعت کشور در حال فعالیت است تا اقتصاد کشور از نفس نیفتد و با توجه به اراده مدیریت استان و مسئولان اصفهان در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر نمایشگاه، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تاثیر مثبت نمایشگاه بزرگ در معیشت مردم این شهر باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان نیز تاثیر نمایشگاه جدید این استان در رونق اقتصادی این شهر را وابسته به سیاست‌هایی دانست که از این به بعد قرار است اتخاذ کنیم.

حبیب‌الله شاه‌کرمی گفت: بر اساس سیاست‌ها، میزان تبلیغات، درصد شرکت‌کنندگان و امتیازاتی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، میزان تاثیرگذاری نمایشگاه متفاوت خواهد بود.
او افزود: باید توجه داشت که چه گروه و برند‌هایی در نمایشگاه شرکت می‌کنند و اینکه آیا تنها نگاه درآمدی به نمایشگاه داریم و یا به عنوان یک بنگاه اقتصادی به آن نگاه می‌کنیم، نمایشگاه می‌تواند در اقتصاد یک کشور و شهر تاثیرگذار باشد.
او با بیان اینکه از محل نمایشگاه می‌توان دست واسطه‌ها را برای جذب مشتریان جدید کوتاه کرد، تاکید کرد: اینکه نمایشگاه می‌تواند محلی برای توسعه صنعتی و اقتصادی باشد و یا برعکس، به سیاست و برنامه‌ریزی‌های برپایی آن برمی‌گردد، بنابراین برای بهره‌مندی مناسب از فضای جدید نمایشگاه نیازمند مدیریت مناسب هستیم.
به گفته شاه‌کرمی، اگر با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح پیش رویم، محل جدید نمایشگاه اصفهان تا بالای ۴۰ درصد می‌تواند صنعت استان را به جلو ببرد و رونق اقتصادی از مسیر این زیرساخت اتفاق خواهد افتاد.