نقش جهان، استانداردترین ورزشگاه بعد از انقلاب

۴ مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ثبت افتخارات ۷۰ ساله سپاهان برای بروز و ظهور نسل آینده واجب است و اکنون پس از یک و نیم سال تأسیس موزه‌های سپاهان، ورزشگاه نقش‌جهان تبدیل به قطب گردشگری ورزشی کشور شده است. همین سیاست‌گذاری و توجه به تمام رشته‌ها، سپاهان را به متنوع‌ترین باشگاه کشور بدل کرده و […]

۴ مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ثبت افتخارات ۷۰ ساله سپاهان برای بروز و ظهور نسل آینده واجب است و اکنون پس از یک و نیم سال تأسیس موزه‌های سپاهان، ورزشگاه نقش‌جهان تبدیل به قطب گردشگری ورزشی کشور شده است. همین سیاست‌گذاری و توجه به تمام رشته‌ها، سپاهان را به متنوع‌ترین باشگاه کشور بدل کرده و امسال نیز با تیمی اکثراً بومی راهی مسابقات کشتی می‌شویم.

محمدرضا ساکت، در آیین افتتاح فاز دوم موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان به‌عنوان قطب گردشگری ورزشی اصفهان، اظهار کرد: نگاه حرفه‌ای سپاهان نگاهی چند بعدی به ابعاد مختلف ورزش است که در این سیاست‌گذاری به طبع افتخارات و خاطرات به‌عنوان رکن اصلی ثبت و ماندگار می‌شود تا مردم آقایان و بانوان افتخارآفرین این مرز و بوم را بشناسند.

وی افزود: سپاهان اولین باشگاه ایرانی است که هر سال موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای خود می‌شود و امسال نیز با نظارت‌های AFC و FIFA مجوز حرفه‌ای با دقت و نظم بیشتری دریافت شد. این در حالی است که بسیاری از تیم‌های با سابقه موفق به کسب مجوز نشدند و تنها فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان مورد تأیید قرار گرفتند.

مدیرعامل سپاهان با تاکید بر نگاه فراگیر ورزشی این باشگاه و اهمیت سابقه آن، درباره ورزشگاه نقش جهان گفت: ورزشگاه نقش‌جهان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب به‌عنوان قطب گردشگری ورزشی استان انتخاب شده و هر روز میزبان گروه‌های مختلف بازدیدکننده هستیم

ساکت ادامه داد: طلایه‌دار اتفاقاتی که در اینجا افتاد شرکت فولاد مبارکه بود که توانست یک پروژه به گل نشسته را بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود به یکی از کامل‌ترین استانداردترین و فراگیرترین بدل کند و روز به روز ابعاد استانداردی آن در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: در چهار طبقه مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان شامل تمام امکانات ورزشی فراهم شده و به همت شرکت فولاد در حال طراحی مجموعه موزه‌های باشگاه سپاهان و شرکت فولاد مبارکه سپاهان هستیم تا مردم از خط مقدم استقلال صنعتی بازید کنند.

ساکت درباره شرکت فولاد مبارکه سپاهان نیز تصریح کرد: شرکتی که علی‌رغم تمام تحریم‌ها به همت تلاشگران به‌عنوان صنعت بالنده خود را مطرح کرده و تار و پود تحریم را از هم گسسته، اکنون به بیش از ۴۶ کشور، محصول صادر می‌کند و در حوزه‌های مختلفی چون ورزشی، آموزشی، پزشکی و درمانی مسئولیت‌های اجتماعی را بر عهده دارد. همچنین پرچم‌داری تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها در زمان اوج‌گیری کرونا یکی از افتخارات فولاد مبارکه سپاهان است.

وی بیان کرد: قطب گردشگری ورزشی به یک رشته تعلق ندارد، و بنابر سیاست‌گذاری‌های انجام شده به تمام رشته‌های قابل فعالیت در هر دو بخش بانوان و آقایان متعلق است. یکی از ضروریات باشگاه اسپورت کلاب سپاهان به‌عنوان متنوع‌ترین باشگاه ورزشی کشور ثبت افتخارات ماندگار است که تاکنون تنها ۳۰ درصد آن ساماندهی شده است.

ساکت در ادامه درباره اقدام بعدی باشگاه خاطر نشان کرد: قطعاً در ادامه مسیر به سمت دیگر رشته‌ها نیز خواهیم رفت. در سال‌های متمادی درصد بالایی از بازیکنان تیم ملی هندبال، از سپاهان بوده‌اند و مفتخریم افتخارات مجید رحیمی‌زاده به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ باشگاه سپاهان و یکی از بازیکنان و مربیان ملی درخشان را در این موزه داریم. از سوی دیگر یادمان‌های افتخارآفرینی مهدی ناطقی، زینب ملکی و هاجر دباغی را نیز در فاز دوم به موزه نقش‌جهان اضافه کردیم.