نخستین کنگره علمی تغذیه ایران

اصفهان در حوزه تامین کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور دارای رتبه و جایگاه یک تا سه بوده به طوری که در  عرصه تولید شیر و لبنیات و تولیدمرغ صادر کننده به استان های دیگر فعال می باشد

 

آزاده سلیمان نژاد : عضو هیئت علمی  و مدیرگروه علوم  و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : نخستین کنگره علمی تغذیه ایران فرصتی برای حل چالش های صنایع غذایی و محلی برای تبادل افکار و ارائه تازه ترین اطلاعات است.
به گزارش اخبار اصفهان از  ستاد خبری نخستین کنگره علمی تغذیه ایران ، دکتر مسعود سامی در این ارتباط اظهار داشت: برپایی کنگره هایی از این دست با حضور متخصصان،کارشناسان و تولیدکنندگان یک ضرورت است.
وی به دو اصل ایمنی و امنیت غذایی اشاره کرد و افزود : اصفهان در حوزه تامین کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور دارای رتبه و جایگاه یک تا سه بوده به طوری که در  عرصه تولید شیر و لبنیات و تولیدمرغ صادر کننده به استان های دیگر فعال می باشد .

عضو هیئت علمی گروه علوم  و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد : حک نشان سیب سلامت ، برند استاندارد و  ایزوهای سیستم مدیریت بهداشتی بر روی محصولات غذایی به ایمنی و کیفیت محصولات غذایی اشاره دارد.
دکتر سامی اعلام کرد : بیش از  ۸۰۰ کارخانه و کارگاه مواد غذایی تحت نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد. وی با اعلام اینکه در حوزه ایمنی و امنیت غذایی در اصفهان جایگاه خوبی داریم ، بیان داشت: تنها در سایه تولید مواد غذایی با کیفیت و تحت نظارت ، شاهد فساد کمتر مواد غذایی و دور ریز آن خواهیم بود.