میزبانی شایسته مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا

اصفهان قُطب هندبال کشور است، از طرفی حضور چهار تیم از این خطه در لیگ برتر هندبال، حضور بیشترین تعداد ملی پوش باشگاه سپاهان در تیم ملی و نگاه ورزشی استاندار این استان باعث شد تا میزبانی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به اصفهان اعطاء شود

استاندار اصفهان گفت: در تلاشیم تا میزبان خوبی در بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا باشیم و در ارزیابی فدراسیون جهانی بعنوان میزبانی شایسته شناخته شویم.

سید رضا مرتضوی افزود: بطور قطع تجربیات مجموعه فدراسیون جهانی هندبال می‌تواند در ارتقای برگزاری و توسعه مهارت هندبال در کشورمان راهگشا باشد.

وی که در دیدار با نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال سخن می‌گفت، ادامه داد: به لطف خداوند و همت برادران ما در فدراسیون هندبال و باشگاه سپاهان، اصفهان میزبان خوب بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا خواهد بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های استان امکانات خود را برای میزبانی این مسابقات بسیج خواهند کرد و اجازه نخواهیم داد حتی یک نقطه سیاه کوچک برای اعضای شرکت کننده ایجاد شود، لذا رضایت اعضا و تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات برای ما اولویت نخست میزبانی خواهد بود.

مرتضوی، ۲ راهبرد اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان را رویکردهای اساسی استان برای توسعه همه‌جانبه دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی است.

وی گفت: رسانه‌های غرب با تمام توان علیه کشور ما تخریب و می‌کوشند بدلیل نگاه مستقل ایران در دنیا، بعنوان یک کشور اسلامی پیشرفته در جهان معرفی نشود، از این رو باید این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و همه بضاعت خود را برای میزبانی شایسته به صحنه آوریم، از سوی دیگر میزبانی باید سکویی برای ارتباط و اخوت بیشتر میان امت اسلام باشد.

نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال نیز در این دیدار گفت: اصفهان می‌تواند میزبان شایسته مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا باشد، ما در کنفدراسیون هندبال آسیا می‌دانستیم که اصفهان می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات پیش‌رو باشد زیرا در گذشته هم عملکرد قابل توجهی داشته است.

«بدر محمد ذیاب صالح‌الذیاب» ادامه داد: خوشحالم که استاندار اصفهان تا این حد برای ورزش و هندبال اهمیت قائل است و روحیه دوستی و برادری دارد.

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال ایران نیز در این دیدار گفت: اصفهان قُطب هندبال کشور است، از طرفی حضور چهار تیم از این خطه در لیگ برتر هندبال، حضور بیشترین تعداد ملی پوش باشگاه سپاهان در تیم ملی و نگاه ورزشی استاندار این استان باعث شد تا میزبانی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به اصفهان اعطاء شود.

به گزارش ایرنا، ایران پس از ۱۹ سال میزبانی هندبال جام باشگاه‌های آسیا را بر عهده گرفته و این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۲۲ خرداد امسال به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در اصفهان برگزار می‌شود.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۲ نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات هستند.