میزان سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری ایران به ۱۴۱ میلیون دلار رسید

میزان تسهیلات گردشگری به پنج برابر سال‌های قبل افزایش یافته و اعطای تسهیلات ارزی در حوزه گردشگری،مصوب و اجرایی شده و نشانگر اولویت گردشگری در سرمایه‌گذاری است

دریاوفایی

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درجمع خبرنگاران گفت: ۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری ایران صورت گرفته است که البته در این راستا مشوق‌های خوب و انگیزه بخشی ارائه کرده ایم.

وی در نشست اقتصادی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفرا و رایزنان کشورهای شرکت کننده در رویداد “اردبیل ۲۰۲۳” اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی در دو سال قبل به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارایه شده و ۲ هزار و ۵۸۰ طرح گردشگری با با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارزش در دست اجراست.

شالبافیان افزود: میزان تسهیلات گردشگری به پنج برابر سال‌های قبل افزایش یافته و اعطای تسهیلات ارزی در حوزه گردشگری،مصوب و اجرایی شده و نشانگر اولویت گردشگری در سرمایه‌گذاری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت خوبی برای معرفی زیرساخت‌ها و ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و دراین دیدار اقتصادی، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اردبیل مطرح و ارائه شد.

گفتنی است: درسال ۱۳۹۸ در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در شهر خجند تاجیکستان اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.