مشکل ارزی، مهم‌ترین دغدغه صادرکنندگان و واردکنندگان

حمایت از فعالان اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تشکیل میزهای خدمت اتاق بازرگانی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری نشست‌های طرح و پیگیری مشکلات اعضا از مهمترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکلات ارزی بویژه تخصیص ارز و رفع تعهد ارزی، امروز به مهمترین دغدغه صادرکنندگان و واردکنندگان تبدیل شده است.

اصغر اخوان مقدم با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در سال «رشد تولید و مهار تورم» افزود: تحقق شعار سال و رشد تولید، مستلزم رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف بویژه تأمین نقدینگی و مواد اولیه داخلی و همچنین تسهیل واردات مواد اولیه و صادرات محصولات این واحدهاست.

وی که در نخستین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان سخن می‌گفت، اضافه کرد: حمایت از فعالان اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تشکیل میزهای خدمت اتاق بازرگانی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری نشست‌های طرح و پیگیری مشکلات اعضا از مهمترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این نشست از ارائه بسته حمایتی گمرک برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در هفته نخست فروردین جاری خبر داد.

رسول کوهستانی پزوه گفت: تشکیل جلسات ماهانه میز خدمت اداره کل گمرکات در اتاق بازرگانی به‌منظور بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی و بازرگانان از دیگر اقدامات حمایتی گمرک اصفهان در راستای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال “رشد تولید و مهار تورم” است.

وی رفع تعهد ارزی، مشکلات ثبت سفارش و عدم امکان ویرایش تعرفه و وزن، تخصیص و تأمین ارز، مشکل تعیین ارزش کالاهای صادراتی با توجه به اختلاف نرخ ارز مورد عمل در گمرک و بازار آزاد، مشکل الزام به اخذ مجوز استاندارد برای ترانزیت داخلی از گمرکات مرزی به اصفهان، تعیین تعرفه در گمرکات اجرایی و کمبود تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری در انبارهای عمومی ایران مستقر در اصفهان را از مشکلات اصلی مطرح شده فعالان اقتصادی استان در نشست امروز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان با حضور مدیرکل گمرکات استان، عضو هیات نمایندگان و مسوولان میزهای ارزی و گمرکی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این جلسه مشکلات گمرکی و بازرگانی و ارزی ۱۸ شرکت مطرح و راهکارهای رفع آن ارائه شد.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.