مشکلات زیست محیطی را خودتان حل کنید !

مدیر کل دفتر امور روستایی استان اصفهان با بیان اینکه هر بانکی که سند توسعه روستایی را قبول نکند باید کتبا بنویسد که ما قبول نداریم، گفت: همه ما بر این باور هستیم که همه مشکلات را دولت حل کند اما این درست نیست رفع مشکلات آلودگی زیست محیطی، ترافیکی و آلودگی کار دولت نیست و در جوامع پیشرفته خودشان مشکلات را رفع می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استان اصفهان:
مشکلات زیست محیطی را خودتان حل کنید !

سعید انصاری با حضور در جلسه توسعه گردشگری و اشتغال در روستاها اظهار کرد: به دهیاران می‌گوییم به دنبال ماهی گرفتن نباشند بلکه به دنبال صید ماهی باشند کسانی‌که فقط هزینه می‌کنند در مسئولیت‌ها موفق نیستند.
مدیر کل دفتر امور روستایی استان اصفهان با بیان این که برخی از مشکلات را خودمان باید رفع کنیم، اذعان کرد: همه ما بر این باور هستیم که همه مشکلات را دولت حل کند اما این درست نیست رفع مشکلات آلودگی زیست محیطی، ترافیکی و آلودگی کار دولت نیست و در جوامع پیشرفته خودشان مشکلات را رفع می‌کنند.
وی عنوان کرد: دهیاران باید درآمد زایی داشته باشند زیرا روستایی وجود ندارد که خاصیت نداشته باشد، کویر، کوهستان و هر منطقه‌ای خواص خود را دارد و می‌تواند درآمدزایی داشته باشد به طور مثال یک فردی که در اروپا زندگی کرده به روستای خود بازگشته و اقدام به شتر سواری توریست‌ها کرده است و ایجاد گلخانه در شهرستان دهاقان بسیار مناسب با شرایط آن است.
انصاری با اشاره به تحمیل صدمات ناشی از بی‌توجهی به روستاها، اعلام کرد: در روستاها زمینه اشتغال بیشتر مهیا بوده و ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما توجهی به توسعه همه جانبه روستاها نشد و بعد از اینکه صدمات مختلفی را دیدیدم اگر یک دهم این هزینه‌ها در روستاها شده بود هزینه‌هایی به دولت و شهرداری‌ها تحمیل نمی‌شد، اگر زمینه‌ای فراهم نشود و افراد به روستاهایی خود بازنگردند فاجعه پیش می‌آید.
وی از جذب ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بانک سینا خبر داد و گفت: بانک سینا تسهیلاتی را ارائه داده که متاسفانه فاقد استفاده و جذب مانده بود و در حال سوخت بود اما در سال ۹۷ توانستیم طی دو ماه ۳۰ میلیارد تومان را جذب کنیم و پنج میلیارد تومان هم تشویق شدیم.
مدیر کل دفتر امور روستایی استان اصفهان عنوان کرد: مسئولان در گام نخست باید آموزش ببینند و از شرایط طرح‌ها و تسهیلات اشتغال مطلع شوند، طرح‌ها باید پخته شوند و تا اینجا مشکل کار از دستگاه‌های اجرایی بوده است، باید افراد را فرا خوانند و از شرایط برای دریافت وام مطلع شوند.

بانک‎‌ها کوتاهی کردند
وی با بیان این که هر بانکی که سند توسعه روستایی را قبول نکند باید کتبا بنویسد که ما قبول نداریم، خاطرنشان کرد: کم کاری از بانک‌ها بوده، بانک‌ها در یک سال ۱۲ میلیارد تسهیلات جذب داشتند اما از طرفی با تلاش‌های صورت گرفته در دو ماه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شد، هم‌چنین طبق شیوه نامه همان نمایندگانی که تایید کردند بانک کشاورزی و پست بانک به عنوان بانک عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باشد از قبول سند توسعه روستایی خودداری کردند، بانک‎‌ها کوتاهی کردند و ما فشار می‌آوریم تا قبول کنند و هر بانکی که سند توسعه روستایی را قبول نکند باید کتبا بنویسد که ما قبول نداریم.
انصاری تصریح کرد: افرادی‌که به شهرها رفته‌اند گاهی مواقع به روستا و زادگاه خود باز می‌گردند و حلقه‌های اتصالی باید متصل شوند تا توسعه شکل بگیرد، باید تلاش شود تا منازل روستایی سنددار شوند و بانک‌ها هم جهت پرداخت تسهیلات سند روستایی را قبول کنند و گردشگری و مناطق کارگاهی در روستاها دیده شوند.
وی با بیان این که دهیاری‌ها باید به دستگاه اجرایی تبدیل شوند، مطرح کرد: هدف ما بر این بوده که دهیاری‌ها به دستگاه اجرایی تبدیل شوند و همه اعتبارات به سمت دهیاری‌ها برود اما این رفاقت باید دو طرفه باشد و ما انتظار داریم که دهیاری‌ها هم خلاق باشند و به روزمرگی طی نکنند، حتما کارهای روزمره را یادداشت کنند حتی کارهای کوچک را هم بنویسند.
مدیر کل دفتر امور روستایی استان اصفهان دقت دهیاری‌ها در اسناد مالی را لازم دانست و اذعان کرد: گاهی خبرهای بدی به گوش می‌رسد در روکش‌ها و اسناد مالی دقت کنید تا گزارش خوبی از شهرستان دهاقان داشته باشیم.
وی افزود: سفرهای استانی را شروع کرده‌ایم تا بخشدارها و دهیاری‌ها کارهای استان‌های دیگر را ببینند در جلسه‌ای که با آذربایجان داشتیم در حساب‌رسی از استان اصفهان جلوتر بودند. انصاری با تاکید بر فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران، گفت: توجه به روستاها نباید شعاری باشد و برای حفظ اشتغال در روستاها تلاش شود و مسئولان هم در چاره‌جویی برای رفع مشکل بیکاری هستند، باید ساختارها تغییر کند و تجارت به روستا برود، برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنید تا زمینه اشتغال و بازگشت روستاییان به روستاها فعال شود.
مجتبی سجادی نیز با حضور در جلسه توسعه گردشگری در روستاها اظهار کرد: با توجه به سند توسعه شهرستان دهاقان گردشگری در اولویت نخست قرار دارد و از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستیم.