مردم مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه شب یلدا باشند

همه ساله در شب يلدا، با تبليغات و پيام هايي از قبیل جشنواره ويژه شب يلدا، تخفيفات ويژه و حراجي‌هاي آنلاين و يا ساير موضوعات مرتبط با موضوع در فضای مجازی مواجه هستیم که مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری مردم آنها را طراحی و ارائه می کنند.

یلدا توکلی: رئیس پلیس فتا استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا در شبکه های اجتماعی هشدار داد و گفت: هموطنانی که خریدهای خود را بصورت اینترنتی انجام می‌دهند مراقب آگهی های جعلی ویژه شب یلدا باشند.
سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” گفت: همه ساله در آستانه شب یلدا، با تبلیغات و پیام هایی از قبیل جشنواره ویژه شب یلدا، تخفیفات ویژه و حراجی‌های آنلاین و یا سایر موضوعات مرتبط با موضوع در فضای مجازی مواجه هستیم که مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری مردم آنها را طراحی و ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: مجرمان سایبری در تمام ایام سال سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با ایام‌های اعیاد،سنتی و مذهبی با انتشار آگهی های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیفات ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب کنند تا بدین طریق از افراد کلاهبرداری نمایند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین باید به این نکته حتما توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هرمیزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتما نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای کهنه یا خراب و یا دارای هر ایرادی را دریافت نکنند.
سرهنگ مرتضوی افزود: هموطنان برای هرگونه کمک و واریز وجه به نیازمندان به مناسب شب یلدا، می‌توانند آن را از طریق نهادها و موسسات معتبراقدام به پرداخت نمایند و از واریز کمک‌های خود به حساب‌های نامعتبرخودداری کنند.
این مقام انتظامی در خاتمه از شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا درمیان بگذارید