مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی کشور است

    دریا قدرتی پور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه نگاه به مالیات، نفت و موضوع هزینه‌های جاری همواره از مباحث مدنظر امور مالیاتی است، اظهار کرد: آرزوی ما این بوده که بتوانیم هزینه‌های جاری دولت را از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین کنیم و موضوع نفت و اثرات آن را در تأمین […]

 

 

دریا قدرتی پور

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه نگاه به مالیات، نفت و موضوع هزینه‌های جاری همواره از مباحث مدنظر امور مالیاتی است، اظهار کرد: آرزوی ما این بوده که بتوانیم هزینه‌های جاری دولت را از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین کنیم و موضوع نفت و اثرات آن را در تأمین بودجه به حداقل رسانیم.

بهروز مهدلو در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ادامه داد: مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی کشور است و سال آینده این موضوع باید بر اساس درآمد و هزینه باشد.

وی با اشاره به اینکه جرائم مالیاتی سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ به شرطی بخشوده می‌شد که مودیان تا ۳۰ مهر ماه معاملات خود را مطابق ماده ۱۶۹ به سازمان امور مالیاتی تسلیم می‌کردند، اظهار داشت: به همین ترتیب از اول تا ۳۰ آبان نیز ۲ درصد از بخشودگی بخش تولیدی و ۴ درصد از بخشودگی بخش غیرتولیدی کاسته و هر ماهه از میزان بخشودگی کم می‌شود و این بخشودگی‌ها تا پایان ادامه خواهد داشت و بعد از آن تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی کشور است و سازمان مالیاتی از طریق تعامل با ۵۰ شغل در ۱۵ گروه صنعتی اصناف، اتحادیه‌ها و کسبه اصفهان بحث خود اظهاری را ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام ارکان مالیاتی از یک سو مردم و یک طرف مسئولان قرار دارند، افزود: موضوع عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از جمله مباحث مورد توجه امور مالیاتی است. مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: طبق گفته رییس سازمان امور مالیات کشور باید شرایطی در کشور ایجاد شود تا فعالان اقتصادی به نظام مالیاتی اعتماد کنند و بتوانیم سازمان مالیاتی را به یک سازمان محبوب در بین مردم معرفی کنیم.

وی به شرایط ویژه کشور و به موضوع معافیت‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: به صورت کلی مودیان و مردم تمایلشان به پرداخت بسیار پایین مالیات است که البته این موضوع نه تنها درایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به تولید ناخالص داخلی، خاطرنشان کرد: در ایران حدود هشت درصد مالیات نسبت به تولید دریافت می‌کنیم و باید براساس سند چشم انداز، این رقم باید به ۱۵ درصد برسد، البته در برخی کشورهای پیشرفته این رقم حتی به ۴۲ نیز ارتقا یافته است. وی با بیان اینکه مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی کشور است، اضافه کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف سازی و شناسایی مودیان واقعی نیازمند برنامه‌هایی هستیم که این امر کار فرهنگی می‌طلبد.