قطار سریع‌السیر با سرعت و جدیت دنبال شود

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه مهمترین مساله پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران تأمین مالی است، گفت: دولت تمامی ظرفیت‌ خود را برای فعال سازی پروژه به کار خواهد بست.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن منصوری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی و زیرسازی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران از اولویت‌های مهم دولت و از تأکیدات ریاست جمهوری است، افزود: تأکید رئیس جمهور بر این است که این پروژه در صدر پروژه‌های عمرانی اصفهان دنبال شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اصفهان چند اولویت مهم داریم، خاطرنشان کرد: مسئله نخست تأمین آب استان اصفهان است، در مراحل بعدی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تا تهران دنبال می‌شود.
منصوری افزود: از لحاظ اجرایی حدفاصل قم تا اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است که از این میزان حدود ۱۵۰ کیلومتر (۷۰ درصد) زیرسازی عملیاتی شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پل‌های متعدد، تونل‌های مسیر و عملیات فنی بسیار با کیفیتی در این پروژه در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: از لحاظ فرآیند اجرایی، در شورای اقتصاد مصوبه‌ای به تازگی صادر شده است که مسیر فاینانس پروژه مجدداً فعال شود.
منصوری افزود: اشکالاتی در فرآیند اجرایی این پروژه ایجاد شده بود اما با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهوری مسئله‌ای که باید توسط شورای اقتصاد حل و فصل می‌شد، تعیین تکلیف شد و سازمان برنامه در مرحله صدور تضمین نامه است تا کار با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: اشکالاتی در حوزه مدیریتی وجود داشته که توسط راه و شهرسازی در حال رفع است، همچنین نارسایی در حوزه تأمین مالی پروژه با مصوبه شورای اقتصاد و صدور تضمین نامه حل و فصل خواهد شد.
منصوری ادامه داد: در این سفر نیز جلسه‌ای با حضور همه مسئولان مرتبط تشکیل و در حوزه‌های مدیریتی، تأمین مالی و وظایف دستگاه‌ها تصمیم گیری شد تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران با سرعت و جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده و جدیتی که در کار است پروژه به زودی به فعالیت و تحرک خوبی خواهد رسید، گفت: مهمترین مساله این پروژه تأمین مالی است اما دولت تمامی ظرفیت خود را برای فعال سازی پروژه به کار خواهد بست.
منصوری خاطرنشان کرد: صبح امروز جلسه‌ای را با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص پروژه‌های عمرانی کلان کشور داشتیم، در مورد اصفهان نیز عنوان شد دو مسئله از جمله تأمین آب استان و سپس پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران در اولویت هستند.
معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص تأمین آب استان اصفهان نیز ابراز داشت: طبق برنامه‌های استاندار اصفهان پروژه‌های تأمین آب را دنبال می‌کنیم در مورد مسائل زیرساختی نیز قطار سریع‌السیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
منصوری گفت: با درخواست استاندار اصفهان مقرر شده تا کارگروهی در سطح ملی برای پیگیری و رصد مشکلات استان اصفهان تشکیل شود که در این کارگروه پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران را نیز دنبال خواهیم کرد.