شناسایی و دستگیری شخصی از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

به گزارش ایرنا، سرهنگ کیان مهر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از مالکان مغازه‌های سطح شهر نایین که مدعی شده بود با رسیدساز جعلی از وی کلاهبرداری شده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت. وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم پس از سفارش اجناس […]

به گزارش ایرنا، سرهنگ کیان مهر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از مالکان مغازه‌های سطح شهر نایین که مدعی شده بود با رسیدساز جعلی از وی کلاهبرداری شده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم پس از سفارش اجناس مورد نیاز خود از مغازه، به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی و وجه نقد، رضایت فروشنده را با پرداخت هزینه خرید با اپلیکیشن‌های بانکی تلفن‌همراه جلب می‌نموده است.

سرهنگ کیان مهر همچنین گفت: با بررسی‌های کارشناسان فتا مشخص شد که خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش یا ارسال رسید در فضای مجازی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است کالای مورد نظر را دریافت می‌کرد که پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود پولی به حسابش واریز نشده است و فریب نمایش یک رسید جعلی را خورده است.

فرمانده انتظامی نایین ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به‌عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی در لحظه رسید را با مبلغ مدنظر و به نام و شماره کارت فروشنده ساخته و در برخی موارد از چک‌های جعلی به نام شرکت‌های فیک استفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که در نهایت از طریق ردزنی‌ها و ترفندهای پلیسی چهره وی شناسایی و سپس محل اختفای وی در یکی از محله‌های شهرستان شناسایی شده و به دستور مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ کیان مهر در ادامه گفت: متهم تا کنون از ۱۵ مغازه‌دار در شهرستان نایین و بیش از ۱۰۰ مغازه‌دار در سایر شهرهای استان اصفهان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ هادی کیان مهر به فروشندگان تأکید کرد: حتی‌المقدور از مشتریان جهت پرداخت وجه، درخواست نموده تا با کارت بانکی و از طریق پوز فروشگاهی (POS) اقدام نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اشاره به اینکه پرونده این متهم هنوز در جریان است، از تمامی فروشندگان و کسبه شهرستان خواست که اگر با چنین فریبی مواجه شده‌اند سریعاً به پلیس فتا شهرستان مراجعه کنند.