سه داروخانه به دلیل احتکار اقلام بهداشتی در کاشان پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: سه داروخانه به علت احتکار اقلام بهداشتی در این شهرستان پلمب شده است.

سه داروخانه به دلیل احتکار اقلام بهداشتی در کاشان پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: سه داروخانه به علت احتکار اقلام بهداشتی در این شهرستان پلمب شده است.

روح‌الله دهقانی روز پنجشنبه در این زمینه بیان کرد: این داروخانه‌های متخلف با توجه به رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، گزارش‌های مردمی و بازدید میدانی به علت عرضه الکل غیراستاندارد، احتکار دستکش و ماسک تعطیل شدند.

وی به پلمب یک فروشگاه و یک خانه مخروبه قدیمی به علت احتکار اقلام بهداشتی اشاره کرد و افزود: فروشگاه به علت گرانفروشی و خانه قدیمی نیز به سبب احتکار ۳۰۰ هزار دستکش یک‌بار مصرف پلمب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان تصریح کرد: این روزهای سخت که مردم نیازمند امید، همدلی و همکاری هستند، نباید زمینه ناامیدی مردم را فراهم کنیم و دادستانی در برخورد با افرادی که سلامت جامعه را هدف گرفتند، هیچ مماشاتی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا موجب نگرانی مردم کاشان در مورد کمبود ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی کننده شده بود که با توجه به تاکید ویژه رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با احتکارکنندگان و اخلال‌گران در نظام عرضه کالای پزشکی، این مهم در دستور کار دادستانی قرار گرفت و تیم مشترک بازرسی از داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها، مرکزهای توزیع و انبارهای عرضه اقلام بهداشتی به طور مداوم بازدید میدانی انجام می‌دهند.

دهقانی یادآور شد: تیم بازرسی شامل نماینده دادستان، قاضی شعبه تعزیرات، نمایندگان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اماکن نیروی انتظامی و اداره صمت است و دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده این متخلفان رسیدگی خواهد کرد.

پیش‌تر نیز در جریان بازرسی از یک دستگاه خودرو ۲ هزار و ۱۶۰ عدد ماسک فیلتردار، ۵۵۰ عدد ماسک ساده و ۸۱ عدد بطری مایع ضدعفونی کننده یک لیتری کشف شده بود.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.