رونمایی مایکروسافت از دو مدل سرفیس لپ تاپ

مایکروسافت روز گذشته لپتاپ هیبریدی سرفیس پرو ۶ را معرفی کرد که این بار در رنگ مشکی مات از راه می رسد و به پردازنده های نسل هشتم اینتل مجهز شده است.

رونمایی مایکروسافت از دو مدل سرفیس لپ تاپ

سرفیس پرو ۶ مایکروسافت؛
لپتاپی هیبریدی با پردازنده چهار هسته ای

از زمان عرضه آخرین به روز رسانی سخت افزاری قبلی که برای سرفیس پرو عرضه شده بود در حدود یک سال و نیم می گذرد. مایکروسافت همچنین آخرین بار بیش از پنج سال قبل بود که رنگ مشکی را در این سری از لپتاپ های خود (در سرفیس پرو ۲ و سرفیس پرو اولیه) به کار برده بود.
طراحی این لپتاپ تغییر چندانی را تجربه نکرده؛ شاهد لولای مشابه با قبل هستیم و قلم سرفیس پن هم برای آن در نظر گرفته شده است. نمایشگرِ ۱۲٫۳ اینچی نسبت ۳ به ۲ دارد و به این ترتیب می تواند استفاده از دستگاه به عنوان تبلت را آسان کند. میزان تراکم پیکسلی نمایشگر هم افزایش یافته و اکنون به ۲۶۷ نقطه در هر اینچ رسیده است. مایکروسافت ادعا می کند نمایشگر سرفیس پرو ۶ بهترین میزان کنتراستی را ارایه می دهد که آنها تا به حال به آن دست یافته اند.
رم سرفیس پرو ۶ تا میزان ۱۶ گیگابایت است، به حافظه داخلی تا یک ترابایت از نوع SSD و درگاه USB-A مجهز شده و البته خبری از درگاه USB-C نیست. دوربین ۸٫۰ مگاپیکسلی است و علاوه بر امکان استفاده برای چت تصویری، با ویندوز هِلو سازگار است و می تواند چهره کاربر را تشخیص دهد تا به راحتی به سیستم لاگین کند. پردازنده هم Core i5 نسل هشتم اینتل با چهار هسته پردازشی است و به گفته مایکروسافت سرفیس پرو ۶ تا ۶۷ درصد سریع تر از نسل قبل خود شده است.
باتری دستگاه با یک بار شارژ شدن تا ۱۳٫۵ ساعت دوام می آورد. در کنار رنگ مشکی رنگ های قرمز، آبی و خاکستری نیز در نظر گرفته شده است. وزن سرفیس پرو ۶ بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم است. مایکروسافت قصد دارد این محصول را در کنار سرفیس لپتاپ ۲ از ۲۴ مهر ماه روانه بازار کند. قیمت آن هم حداقل ۸۹۹ دلار است.

سرفیس لپ تاپ ۲؛
۸۵ درصد سریعتر از مدل قبلی
به گفته کمپانی ردموندی سرفس لپ تاپ ۲ از باریکترین نمایشگر LCD در میان لپ تاپ های لمسی بهره خواهد برد که سایز آن ۱۳٫۵ اینچ بوده و با نرخ کنتراست بالای ۱,۵۰۰:۱ اسناد و تصاویر را با دقتی بالاتر به نمایش درخواهد آورد. تعداد پیکسل های این لپ تاپ با بهینه سازی صورت گرفته حالا ۳٫۸ برابر از مک بوک ایر ۱۳ بیشتر است.علاوه بر این مایکروسافت مدعی شده که سرفیس لپ تاپ ۲ به لطف پردازنده چهار هسته ای نسل هشتم اینتل دو برابر از مک بوک ایر سریعتر بوده و توان پردازش گرافیکی آن نیز ۵۰ درصد بالاتر است.
این کمپانی همچنین با انجام اصلاحاتی روی کیبورد، صدای تولید شده حین تایپ را نیز تا حدودی کاهش داده است. ظرفیت باتری نیز به صورت دقیق مشخص نشده اما سازندگان آن از دوام ۱۴٫۵ ساعتی سخن گفته اند. از ویژگی های دیگر مدل جدید می توان به پشتیبانی از قابلیت امنیتی Windows Hello و Instant On اشاره کرد.
کمپانی سازنده هنوز جزییات کامل سرفیس لپ تاپ ۲ را اعلام نکرده اما برای اولین بار نسخه ای به رنگ مشکی مات از این دستگاه توسعه پیدا کرده است. ظاهرا در بخش های دیگر شاهد تغییر چشمگیری نباشیم که به معنی سپری کردن یک سال دیگر بدون پورت USB-C خواهد بود.
قیمت پایه این دستگاه که از دو هفته دیگر عرضه آن آغاز می شود، ۹۹۹ دلار تعیین شده که نسبت به سال گذشته دستخوش تغییر نشده است.