معاون اجرایی رییس‌جمهور در اجلاس سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا:

دشمن به دنبال ایران‌هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشورمان است

سفر به ایران و مشاهده عظمت آن می‌تواند واقعیت ایران را به تصویر بکشاند

انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا فرصتی درخشان است

دریاوفایی : معاون رییس جمهور ضمن تبریک انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع ACD گفت: ایران دارای ظرفیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی‌های مختلف دیگری است و همین قدرت باعث شده تا دشمن درصدد ایران‌هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

محسن منصوری معاون رییس جمهور در اجلاس سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: ایران دارای ظرفیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی های مختلف دیگری است و همین قدرت باعث شده تا دشمن درصدد ایران هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

او با بیان اینکه سفر به ایران و مشاهده عظمت آن می‌تواند واقعیت ایران را به تصویر بکشاند، افزود: در تلاش هستیم تا با گسترش روابط در سطوح بین‌المللی، اقتدار خود را در همه بخش‌های مختلف خصوصا تکنولوژی به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک گسترده‌ای را آغاز کرده ایم و در این مدت به کشورهای متعددی سفر شده و متولیان بسیاری نیز از کشورهای مختلف به ایران آمده‌اند.

منصوری با اشاره به توافقات گسترده بین‌المللی خصوصا در حوزه گردشگری بیان داشت: در بسیاری از موارد اقدامات فعالانه و پیش دستانه ما زمینه تعالی کشور در حوزه گردشگری را فراهم کرده است.

وی یادآورشد: درهمین خصوص چندی پیش روادید را به صورت یک طرفه با بیش از ۲۸ کشور لغو کردیم و زمینه استقبال از افزون بر ۲۸ کشور را فراهم کردیم. آثار بزرگ تاریخی و تمدن و میراث کهن و ظرفیت‌های طبیعی ایران ۳ امتیازی است که بازدید از آنها تصویر متفاوتی را از کشورمان ایجاد خواهد کرد.

منصوری گفت: در همه زمینه های گردشگری همچون تاریخی، مذهبی، طبیعی و سلامت دارای پتانسیل های زیادی هستیم. در این سرزمین پهناور بعضی از شهرهایمان مانند نگین می درخشند که در قله این درخشش و در تارک این افتخارات از نظر ظرفیتهای گردشگری و تاریخی استان یزد قرار دارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه، یزد در کنار استان هایی مانند اصفهان و شیراز، مجموعه دیدنی را برای گردشگران خارجی فراهم کرده است، گفت: موقعیت گردشگری تاریخی استان یزد یک ظرفیت کم نظیر است. همچنین در حوزه سلامت نیز استان یزد در زمره شهرهای پیشتاز بوده و آماده پذیرش گردشگران در آن حوزه می باشد.
او همچنین بیان داشت: ظرفیت های بزرگ شرکت های دانش بنیان و شرکت های مختلف در یزد قابل توجه و قابل ارائه به گردشگران خارجی است.

منصوری گفت: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع آسیا این فرصت های فراوانی را برای این استان ایجاد می‌کند.

معاون رئیس جمهور در پایان افزود: آماده پذیرش سفرا و گردشگران خارجی کشورهای عضو مجمع در استان یزد هستیم و این ارتباطات بین المللی را مقدمه ای برای برقراری ارتباط گسترده تر با کشورهای خارجی و عضو مجمع می دانیم.