دستوری مبنی بر عدم پرداخت وام به مردم نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ دستوری مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات و وام به مردم نداریم، گفت: بعید است بانک مرکزی دستورالعملی مبنی بر عدم پرداخت وام داشته باشد و شاید برخی بانک‌ها در ماه فروردین سامانه پرداختی آنها مسدود باشد، اما در اردیبهشت‌ماه نباید در پرداخت وام خود […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ دستوری مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات و وام به مردم نداریم، گفت: بعید است بانک مرکزی دستورالعملی مبنی بر عدم پرداخت وام داشته باشد و شاید برخی بانک‌ها در ماه فروردین سامانه پرداختی آنها مسدود باشد، اما در اردیبهشت‌ماه نباید در پرداخت وام خود مشکلی داشته باشند.

امیررضا نقش درباره عدم پرداخت هرگونه تسهیلات توسط بانک‌های استان و اینکه برخی بانک‌ها بنابر بخشنامه بانک مرکزی تا اطلاع ثانوی امکان پرداخت هرگونه وام را ندارند، اظهار کرد: ابلاغیه‌ای به این شکل نداریم و بانک‌ها بر اساس منابع و مصارف خود و براساس اعتبارسنجی که از مشتری انجام می‌دهند، موظف به پرداخت وام هستند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت وام به مردم شاید به‌صورت موردی است، افزود: به‌ویژه پرداخت تسهیلات در بخش تولید، صنعت و کشاورزی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ دستوری مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات و وام به مردم نداریم، تصریح کرد: البته پرداخت هرگونه وام و تسهیلات باید در کمیته‌های مشخص مصوب شود.

وی همچنین افزود: برای پرداخت برخی تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه باید اعتبار آن توسط بانک‌های مربوطه آزاد شود.

نقش در پاسخ به این سؤال که برخی بانک‌های اصفهان از پرداخت تسهیلات براساس اعتبار حساب نیز خودداری می‌کنند، گفت: دستورالعملی مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات و وام نداریم و شاید برخی بانک‌ها به‌صورت سلیقه‌ای چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند، که قابل پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه بعید است بانک مرکزی دستورالعملی مبنی بر عدم پرداخت وام داشته باشد و شاید برخی بانک‌ها در فروردین‌ماه سامانه پرداختی آنها مسدود باشد، اما در اردیبهشت‌ماه نباید در پرداخت وام خود مشکلی داشته باشند.