خسارت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به صنایع دستی اصفهان در ایام شیوع کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با شیوع کرونا، در ماه های بهمن، اسفند و فروردین ماه بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به صنایع دستی استان اصفهان وارد شد.

فریدون الله یاری با اشاره به خسارت مالی صنایع دستی در استان اصفهان با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: فروش صنایع دستی استان اصفهان به تعطیلات نوروز محدود نمی‌شود بلکه از بهمن ماه با سرمایه گذاری در این بخش صنایع دستی ایام عید نوروز آماده سازی می‌شود.

وی افزود: در بخش صنایع دستی استان اصفهان بالغ بر ۵۰ هزار نفر به صورت شناسنامه دار در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شده اند که تعداد بسیاری هم از فعالان صنایع دستی در سامانه این اداره کل ثبت نشده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برآورد خسارت مالی سنگین بر بدنه صنایع دستی استان اصفهان گفت: صنایع دستی به همراه تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی جزو ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعلام شده است و در برنامه‌های حمایتی دولت قرار دارد.

وی بیان داشت: با شیوع بیماری کرونا، کسب و کارهای وابسته به صنایع دستی هم از نظر اقتصادی متضرر شدند.

الله یاری با اعلام خسارت جاری، ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه به صنایع دستی استان اصفهان گفت: در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین ماه خسارت مالی سنگینی بر صنایع دستی استان اصفهان وارد شد که امیدواریم پس از کنترل و مهار بیماری کرونا با توسعه گردشگری داخلی اندکی از این ضرر اقتصادی را جبران کرد.