حل معضل ترافیک شهر اصفهان در آستانه سفرهای نوروزی

شهرداری باید حفاری‌های پروژه‌های خود را در روزهای پایانی سال متوقف کند تا بخشی از مشکلات حوزه ترافیک برای مردم و گردشگران نوروزی کاهش یابد

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معضل ترافیک این کلانشهر باید در آستانه سفرهای نوروز بطور جدی پیگیری و با انجام اقدامات مناسب حل شود.

احمد شریعتی، افزود: برخی از پروژه‌های شهری به مشکل ترافیک اصفهان دامن زده است بنابراین باید برای این موارد چاره‌اندیشی شود.

وی اضافه کرد: وضعیت عبور و مرور باید به نحوی کنترل شود که با ورود گردشگران نوروزی شاهد این حجم سنگین از ترافیک در سطح خیابان‌های شهر نباشیم.

شریعتی با ذکر مثال به فعالیت دستفروشان در منطقه ملک شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان در این ناحیه ضروریست، تا از یکسو معضل تردد در این منطقه بهتر شود و از سوی دیگر فروشندگان بتوانند به نحوی دیگر به کارشان ادامه دهند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: شهرداری باید حفاری‌های پروژه‌های خود را در روزهای پایانی سال متوقف کند تا بخشی از مشکلات حوزه ترافیک برای مردم و گردشگران نوروزی کاهش یابد.

محمدرضا فلاح با تاکید بر ضرورت تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی با هدف کاهش ترافیک گفت: برای تشویق شهروندان نیازی به هزینه‌های گزاف و بیهوده مانند آنچه در قالب پویش موسوم به «آدم و هوا»(استفاده از عروسک‌های فضایی برای تذکر به خودروهای تک سرنشین) چند روز قبل در اصفهان شاهد آن بودیم نیست، بلکه باید بستر استفاده از حمل و نقل عمومی برای همگان مهیا شود.

وی با تاکید بر عملیات آسفالت‌ریزی در کوچه‌های شهر گفت: این مقوله سبب کاهش انتشار گرد و غبار می‌شود و به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

این عضو پارلمان شهری اصفهان همچنین گفت: شماری از افراد در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن همچون زالو به جان بیت‌المال افتاده‌اند و در قالب قراردادهای کذایی و بی‌فایده، سواستفاده می‌کنند که در صورت اثبات این مساله، با آنها برخورد قانونی و قضایی مناسب خواهیم کرد.

نایب رییس شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه تاکید کرد: زیرساخت‌های شهری دیگر پاسخگوی این تعداد خودرو نیست و بدون تردید باید شیوه‌های مدیریت ترافیک تغییر کند.

ابوالفضل قربانی ادامه داد: ما نه می‌توانیم جلوی خودروسازان را در مقوله تولید بگیریم و نه می‌توانیم مردم را از خرید خودرو باز بداریم لذا شیوه‌ها و طرح‌ها باید عوض شود.

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر نیز گفت: در اصفهان حدود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد اما طرح‌های مرتبط با اصلاح و بازآفرینی آن در حدود صفر درصد است.

عباس حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: برای احیای بافت فرسوده، تخفیف ۷۰ درصدی برای صدور پروانه‌ها در نظر گرفته‌ایم و مدیریت استان نیز باید در این زمینه بکوشد زیرا وضعیت موجود زیبنده شهر ما نیست.