جشنواره‌ای برای ترویج فرهنگ نیکوکاری سلامت

رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی فیلم مهر سلامت با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره «هر ایرانی یک مهرورز سلامت» است، گفت: پرداختن به سلامت به عنوان موضوع راهبردی همه جوامع، مستلزم مشارکت حداکثری مردم است از این رو همه اقشار به نوعی در ارتقای شاخص‌های سلامت، نقش بسزایی خواهند داشت.

کیانوش جهانپور، با بیان اینکه استقبال کم نظیر جامعه هنرمندان از دورۀ اول جشنوارۀ فیلم مهر سلامت، ما را بر آن داشت تا برگزاری دومین دوره جشنواره را با انگیزه و ثبات قدم بیشتری انجام دهیم، اظهار کرد: امروزه موضوع سلامت یک مقوله اجتماعی محوری و قابل توجه محسوب می‌شود و همۀ ما با ضرورتی به نام اجتماعی شدن سلامت و مدیریت و رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت مواجه هستیم.

وی شعار دومین دورۀ این جشنواره را «هر ایرانی یک مهرورز سلامت» عنوان کرد و افزود: پرداختن به امر سلامت به عنوان موضوع راهبردی همه جوامع، مستلزم مشارکت حداکثری مردم است از این رو همه اقشار به نوعی در ارتقای شاخص‌های سلامت، نقش بسزایی خواهند داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری دومین جشنواره ملی فیلم مهر سلامت خاطرنشان کرد: پس از انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره پیرامون موضوعات تعیین شده از طریق دبیرخانه، استقبال کم‌نظیر هنرمندان، فیلمسازان و فیلمنامه نویسان را شاهدیم و این، نوید هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این دوره را می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره مهر سلامت، جهانپور ادامه داد: یکی از بخش‌های ویژۀ فراخوان این دوره از جشنواره، دریافت آثار مرتبط با بسیج ملی مقابله با کرونا است که این امر در جهت پاسداشت و قدردانی از جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا و رزمایش همدلی مومنانه با آسیب دیدگان کرونا صورت پذیرفته است.

رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مثل مهر سلامت، در ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به سلامت و توجه به نقش فرهنگ نیکوکاری و حمایت همه جانبه از مدافعان سلامت نقش بسزایی خواهد داشت.

اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت استان اصفهان از ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۷ با هدف پاسداشت و ارج نهادن به فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت و انعکاس فعالیت‌های خیّرین در قالب فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند برگزار شد. فراخوان دومین دورۀ آن در خردادماه منتشر شده و اختتامیه این دوره از جشنواره نیز یکم تا پنجم شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.