تکلیف جدید راه‌آهن برای حل مشکل کمبود ناوگان تا یک‌سال آینده

تکلیف جدیدی برای راه آهن مقرر شده است تا در یک سال آینده عدد قابل توجهی واگن و لوکوموتیو وارد شبکه شود و بتوانیم این حجم از تقاضای سفر برای ایام خاص و معمولی را پاسخ دهیم

وزیر راه و شهرسازی از تکلیف جدید راه‌آهن برای حل مشکل کمبود لوکوموتیو و قطار مسافری خبر داد و گفت: براساس این تکلیف تا یک سال آینده عدد قابل توجهی واگن و لوکوموتیو وارد شبکه ریلی کشور می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، «مهرداد بذرپاش» امرور (سه شنبه) در بدو ورود به دهمین نمایشگاه حمل و نقلی ریلی در جمع خبرنگاران افزود: بازار داخلی کشور نیاز بالایی دارد و شرکت‌های ریلی زیادی می‌توانند در این بازار ورود کنند، اما با محدودیت واگن و لوکوموتیو در بخش باری و مسافری مواجه هستیم.
وی با اشاره به گلایه‌های مردم‌ از کمبود بلیت قطار، ادامه‌داد: تکلیف جدیدی برای راه آهن مقرر شده است تا در یک سال آینده عدد قابل توجهی واگن و لوکوموتیو وارد شبکه شود و بتوانیم این حجم از تقاضای سفر برای ایام خاص و معمولی را پاسخ دهیم.
بذرپاش با بیان اینکه ریل صنعت ارزان و سبزی است که طرفدار زیادی دارد اما با کمبود ناوگان مواجهیم، گفت: همه ظرفیت‌های داخل در بخش توسعه شبکه و توسعه ناوگان می‌توانند برای حل این کمبود مشارکت کنند.
وی به عمق داخلی‌سازی در صنعت ریلی اشاره کرد و گفت: زمانی برای سوزن قطار و قطعات بسیار ساده وابسته بودیم، هرچند هم اکنون در بخش تولید ریل و قطعات به پیشرفت رسیده‌ایم اما کافی نیست.