تمرینات متمرکز سبب کسب سهمیه بازی‌های آسیایی شد

این مسابقات با حضور ۱۵ بازیکن برتر کشور بصورت گروهی و حذفی همراه بود که در نهایت یگانه کرمانی از اصفهان توانست در مسابقه فینال با شکست رومینا تاجیک از تهران جواز حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کند و نخستین بانوی بدمینتون باز اصفهانی مُنتخب برای حضور در این رقابت‌ها لقب بگیرد

بانوی بدمنیتون باز اصفهانی گفت: تمرینات متمرکز زیر نظر مربی و هیات بدمینتون اصفهان سبب شد با بهبود آمادگی و در نهایت قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی، سهمیه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو را بدست آورم.

یگانه کرمانی، در باره مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون بانوان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: این مسابقات به میزبانی اصفهان در چهار گروه چهار نفره در مرحله مقدماتی آغاز شد که توانستم بعنوان نفر نخست به دور بعد و جدول حذفی صعود کنم.

وی با بیان‌اینکه سطح مسابقات بالا بود، اضافه کرد: در دیدار نیمه نهایی فردوس فروغی از تهران و سپس در فینال رومینا تاجیک از تهران را از پیش رو برداشتم و کسب سهمیه‌ام محقق شد.

این بدمینتون باز با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در اصفهان کمک شایانی به کسب سهمیه او داشته است، ادامه داد: از سوی دیگر حضور در سه مسابقه بین‌المللی در سال ۱۴۰۱ و همچنین تمرینات متمرکز در اصفهان ۲ عامل مفید و اثر بخش برایم بود.

کرمانی در باره راهکار بهبود وضعیت تا آغاز رقابت‌های آسیایی خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ و رویارویی با حریفان در زمان باقی مانده تا حدودی به حفظ آمادگی کمک می‌کند، با این حال برپایی کمپ‌های تمرینی برای ارتقای آمادگی فنی، مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: از طرفی در زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی اگر فدراسیون بتواند اردوهای تدارکاتی با حضور بدمینتون‌بازان یا مربیان خارجی برگزار کرد می‌توانم باز هم سطح تکنیکی خود را ارتقا بخشم.

عضو تیم بدمینتون ایران اظهار داشت: آسیا مهد رشته بدمینتون هست و بی‌تردید بازی‌های آسیایی در حد المپیک خواهد بود و بطور قطع رقابت‌های سختی پیش رو خواهم داشت.

کرمانی یادآور شد: با کمک خانواده، مربی و هیات بدمینتون اصفهان این افتخار نصیبم شد و برای افتخارآفرینی در بین بهترین‌های قاره کهن نهایت تلاش خود را خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون بانوان اعزامی به مسابقات آسیایی هانگژو، روزهای پنجشنبه و جمعه چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت با حضور فریبا مددی نایب رئیس فدراسیون بدمینتون به میزبانی خانه بدمینتون اصفهان برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۱۵ بازیکن برتر کشور بصورت گروهی و حذفی همراه بود که در نهایت یگانه کرمانی از اصفهان توانست در مسابقه فینال با شکست رومینا تاجیک از تهران جواز حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کند و نخستین بانوی بدمینتون باز اصفهانی مُنتخب برای حضور در این رقابت‌ها لقب بگیرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین روزهای اول تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ (۲۳ سپتامبر تا هشت اکتبر) برگزار می‌شود.