تصمیمات غیرکارشناسی در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر است

ایسنا/اصفهان معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت: امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود. رضا یزدخواستی در خصوص قیمت گذاری محصولات فولادی از سوی تنظیم بازار، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر، کارشناسان حوزۀ فولاد و معدن، نظرات خود را دربارۀ قیمت‌گذاری مطرح کرده‌اند […]

ایسنا/اصفهان معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت: امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود.

رضا یزدخواستی در خصوص قیمت گذاری محصولات فولادی از سوی تنظیم بازار، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر، کارشناسان حوزۀ فولاد و معدن، نظرات خود را دربارۀ قیمت‌گذاری مطرح کرده‌اند و این یکی از مزیت‌های این دوره بر دوره‌های دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه فرصتی که معاونت معدنی وزارت صمت برای بررسی انجمن‌ها و کارشناسان تخصیص داد، شفافیت بیشتری در مدل‌های محاسبۀ قیمت ایجاد کرد، گفت: قطعا تصمیمی که وزارت صمت در این دوره خواهد گرفت کارشناسی‌تر بوده و جوانب مختلف موضوع را رعایت خواهد کرد.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه درباره مدل پیشنهادی فولاد مبارکه برای تعیین قیمت کنسانتره و گندله، تاکید کرد: فولاد مبارکه خود را پایبند به تصمیمات کارشناسی و فنی می‌داند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد می‌کند. این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینۀ سرمایه‌گذاری می‌داند.

وی درباره اینکه آیا قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی افزایش می یابد، گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد افزایش قیمت در سال ۹۹ هیچ‌گونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است.

به گزارش ایسنا و به نقل از شرکت فولاد مبارکه، یزدخواستی با ارزیابی کسری کنسانتره و گندله در بازار اظهار کرد: کسری کنسانتره و گندله برای فولادسازان در سال ۹۹ قطعی است. در جدول توزیع مواد سال ۹۹، ۳ میلیون کسری کنسانتره وجود دارد که تا ۶ میلیون قابل‌افزایش است و تأمین گندلۀ فولادسازان نیز با توجه به عدم راه‌اندازی واحدهای جدید گندله‌سازی با اما و اگر همراه است.

وی با اشاره به راه‌حل جبران این کسری، تاکید کرد: امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه به تدبیر معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار آهن اسفنجی تدبیری در حذف دلالان از، اظهار کرد: در این روش تولیدکننده متعهد است محصول خود را به تولیدکننده موجود در زنجیره عرضه کند. این تدبیر باید برای کنسانتره و گندله هم اجرایی شود تا با مدیریت بازار، از حداکثر مواد موجود در زنجیره استفاده شود.