تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه کارۀ مرمتی در اصفهان

رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور، از تلاش برای تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اتمام طرح‌های مرمتی آثار تاریخی شاخص استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

محمدباقر نوبخت که شامگاه ششم تیر ماه به همراه استاندار اصفهان و برخی از مدیران استانی از کاخ چهلستون و میدان نقش جهان بازدید کرده بود، در حاشیه این بازدید گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همواره با حساسیت در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش کرده تا بودجه‌های لازم را به منظور مرمت آثار تاریخی منحصر به فرد کشور  تخصیص دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه  طی دو دولت یازدهم و دوازدهم، اقدامات موثری در راستای مرمت بناهای شاخص تاریخی استان اصفهان صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور تأکید کرد: با توجه به مصوبات سفر هیأت دولت به استان اصفهان، تلاش می‌کنیم تا با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین اداره کل استان، مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به منظور اتمام طرح‌های شاخص مرمتی بناهای تاریخی استان در سال ۱۳۹۹ همچون بناهای: کاخ چهلستون، گنبد مدرسه چهارباغ، بناهای شاخص میدان امام(ره)، باغ فین کاشان و سایر بناهای شاخص در پهنه استان اختصاص دهیم.