وزیر آموزش و پرورش:

تاریخ و تمدن ایران حذف شدنی نیست

ایران نه تنها قدرت اول منطقه است بلکه از سابقه دیرینه تاریخی برخوردار است و هیچ‌گاه حذف شدنی نیست

دانش آموزان باید با اماکن تاریخی آشنا شوند

دریاوفایی : وزیر آموزش و پرورش با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

رضامراد صحرایی درجمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه محل نمایش شکوه ایران است و نشان می‌دهد که ایران چه جایگاه بسیار مهم تاریخی در دنیا دارد.

او افزود: براین اساس دانش‌آموزان باید با ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و سابقه تمدنی ما بیش از پیش آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرایرانی باید به تاریخ چندهزارساله کشورش ببالد، تصریح کرد: درست است که ایران به بسیاری از دستاوردهای جدید دنیا دست پیدا کرده و این موضوع در جای خودش بسیار مهم و تاثیرگذار است اما قدرت واقعی ما تاریخ و تمدن ما و سابقه دیرینه و درخشان این ملت است.

صحرایی ادامه داد: برخی از دولت‌ها به دنبال نادیده گرفتن نقش ایران به‌عنوان قدرت اول منطقه هستند اما واقعیت این است که ایران نه تنها قدرت اول منطقه است بلکه از سابقه دیرینه تاریخی برخوردار است و هیچ‌گاه حذف شدنی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: ایران همچنین جایگاه بالایی در حوزه فرهنگ دارد و هرجا که لازم باشد با دست پر وارد می‌شود چرا که ایران فردوسی، سعدی، حافظ و صدها شخصیت فاخر تاریخی و ادبی و فرهنگی را دارد.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم یادآور شد: ما برای نشان دادن قدرت خود با شاهنامه فردوسی و بوستان و گلستان سعدی وارد می‌شویم چرا که دارای پیشینه بسیار غنی تاریخی هستیم.

وی برپایی نمایشگاه‌های گردشگری را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه گردشگری یک ایده بسیار خوبی است و به طور حتم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، با فرهنگ، تاریخ و تمدن کشور نیز بیش از پیش آشنا خواهند شد.