برگزاری مراسم‌های مذهبی از مهمترین مطالبات مردمی است

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مراسم‌های مذهبی یکی از نیازهای جامعه بوده و جزء مهمترین مطالبات مردمی تلقی می‌شود.

محمدتقی نقدعلی در واکنش به نقدهای وارد شده بر تصمیم ستاد ملی مبارزه کرونا جهت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به تجربه‌ای که در طول مدت شیوع بیماری کرونا در کشور کسب کرده و با مشورت علمای قم به این نتیجه رسیده که درست است باید گسترش این بیماری را به حداقل رساند، اما نباید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کرد که تمامی امورات فرهنگی و اجتماعی جامعه تعطیل شود؛ زیرا تعطیلی ضرورت‌های اجتماعی نیز باعث آسیب‌های سنگین اقتصادی، روانی و آموزشی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های مذهبی یکی از نیازهای جامعه بوده و جزء مهمترین مطالبات مردمی تلقی می‌شود. عزاداری برای امام حسین (ع) در رگ و خون مردم ریشه دوانده و به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا در این باره به درستی تصمیم گرفت و اعلام کرد که مراسم عزاداری امام حسین (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اشخاصی که از سر دلسوزی به تصمیم برگزاری مراسم عزاداری محرم انتقاد کردند توصیه می‌کنم در اظهار نظرهای خود بیشتر دقت کنند؛ زیرا تعطیل کردن تمامی امورات اجتماعی به بهانه شیوع بیماری کرونا، بدترین گزینه در عرصه مدیریت این بیماری است.