برپایی دو هزار و ۴۲۰ چادر در کمپ باغ فدک

حدود ۸۷۰۰ نفر در هتل‌ها، حدود هزار نفر در مهمان‌پذیرها، حدود ۴۰ هزار نفر در مدارس، ۲۱ هزار نفر در منازل استیجاری، حدود ۳۳ هزار نفر در منازل اقوام و آشنایان، حدود ۱۱۵۰۰ نفر در باغ فدک، حدود ۳۵۰۰ نفر در ورزشگاه‌ها و بالغ بر دو هزار نفر هم در خوابگاه‌ها اسکان یافتند.

یلدا توکلی: تکمیل ظرفیت مکان های اسکان در شهر، برپایی دو هزار و ۴۲۰ تخته چادر در کمپ باغ فدک، راهنمایی ۴۱۷ خودروی مسافران نوروزی در شهر و استفاده ۱۱ هزار نفر از سازه‌های تفریحی شهر رویاها از جمله خبرها و اقدامات کمیته های مختلف ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در روزها و شب های گذشته بوده است.
مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت:  ظرفیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری هتل ها و ظرفیت ۲۵ مهمان پذیر در شهر به طور کامل توسط مسافران تکمیل شده و حدود ۴۰ هزار نفر نیز در مدارس و سایر فضاهای آموزشی اسکان یافته اند.
جواد شفیعی با اشاره به تکمیل صددرصدی ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ منزل استیجاری ادامه داد: ظرفیت ۲۰ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی و همچنین باغ فدک با ورود جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور کامل تکمیل شده است.
به گفته او، درهای شش ورزشگاه و مکان اقامت تجمعی در مناطق ۱۰، ۱۴، ۵ و ۱۳ به روی گردشگران گشوده شده است.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان هم با بیان اینکه  مسافران نوروزی دو هزار و ۴۲۰ تخته چادر در کمپ باغ فدک برپا کردند، گفت: در مجموع ۶۴۱ تخته چادر نیز در ورزشگاه‌های منتخب برپا شد.
محمدمهدی مقدس‌زاده افزود: نیروهای آتش‌نشان مستقر در باغ فدک ۴۶۳ وسیله گرمایشی را از چادرهای مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.
او خاطرنشان کرد: در سالن ورزشی هفتشویه ۲۶ تخته چادر، در ورزشگاه امیریه ۲۵ تخته چادر، در ورزشگاه امام خمینی (ره) ۲۸۰ تخته چادر، در ورزشگاه ولایت ۲۱۰ چادر، در ورزشگاه ولایت ۲۱۰ چادر، در ورزشگاه بهمن ۵۰ تخته چادر و در ورزشگاه توانا نیز ۵۰ تخته چادر مسافرتی برپا شد.

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان هم گفت: ۳۷ مورد تذکر و اعمال قانون بازاریابان اسکان غیرمجاز (کلید به دستان) انجام شده است.
روح‌الله ابوطالبی با اعلام اینکه در این بازه زمانی ۲۱۰ چادر مسافرتی توسط نیروهای گشت ویژه این اداره کل از سطح شهر جمع‌آوری شده است، افزود: در این مدت ۴۱۷ مورد راهنمایی خودروی مسافران انجام شده است.

استفاده ۱۱ هزار نفر از سازه‌های تفریحی شهر رویاها هم خبر دیگری است که مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اعلام آن گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان برای نوروز ۱۴۰۳ تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از تله‌کابین صفه، ۱۱۲۰۰ نفر از مجموعه شهر رویاها، حدود ۹ هزار نفر از تله‌سیژ ناژوان و حدود ۱۱ هزار نفر از شهربازی صفه استفاده کردند.
مرتضی نصوحی افزود: حدود ۸۷۰۰ نفر در هتل‌ها، حدود هزار نفر در مهمان‌پذیرها، حدود ۴۰ هزار نفر در مدارس، ۲۱ هزار نفر در منازل استیجاری، حدود ۳۳ هزار نفر در منازل اقوام و آشنایان، حدود ۱۱۵۰۰ نفر در باغ فدک، حدود ۳۵۰۰ نفر در ورزشگاه‌ها و بالغ بر دو هزار نفر هم در خوابگاه‌ها اسکان یافتند.
او خاطرنشان کرد:  ۱۹۵۰۰ نفر از آکواریوم، حدود ۲۱۶۰۰ نفر از باغ پرندگان، بیش از ۱۰ هزار نفر از باغ خزندگان و بیش از هزار نفر از باغ پروانه‌ها و صدف‌ها استفاده کردند.