اگر شبکه های مجازی قطع شد؛کسب و کارمان چه می شود؟!

فرزانه مستاجران کسب و کار اینترنتی جز موفق ترین شغل های دهه اخیر  دنیا محسوب می شود.  در ایران نیز هرچند با تاخیر ولی این نوع کسب و کارها به سرعت در حال پیشرفت است . کسب درآمد از اینترنت بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر شما یک مادر خانه‌دار، یک دانش‌آموز […]

فرزانه مستاجران

کسب و کار اینترنتی جز موفق ترین شغل های دهه اخیر  دنیا محسوب می شود.  در ایران نیز هرچند با تاخیر ولی این نوع کسب و کارها به سرعت در حال پیشرفت است . کسب درآمد از اینترنت بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر شما یک مادر خانه‌دار، یک دانش‌آموز و یا یک جوان جویای کار هستید، بدانید که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و داشتن یک وب‌سایت می‌‌توانید به راحتی در عرض چند ماه علاوه بر کسب درآمد بدون هزینه و سرمایه برای خودتان، به یک کارآفرین تبدیل شوید و افراد دیگری را تحت پوشش قرار دهید. اما متاسفانه صاحبان این مشاغل  به دلیل شرایط خاص کشورمان هر لحظه بیم بسته شدن یکی از این کانال های ارتباطی را دارند و قطع شدن این کانال های ارتباطی برابر است با قطع ارتباط با مشتریانشان و بیکار شدنشان. اما این افراد چگونه میتوانند ضمن بهره مندی از مزایای فضای مجازی کاری کنند که با قطعی احتمالی هر یک از این شبکه ها مانند اینستگرام ، تلگرام و…. باز هم مشتریان خود را حفظ کنند؟

اعلام یک شماره به دنبال کنندگانتان میتواند تعدادی از مخاطبان وفادارتان را برایتان حفظ کند اما داشتن یک سایت راه بهتری است تا با اعلام آدرس آن اگر روزی نتوانستید به هر کدام از شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید باز هم از طریق اینترنت مخاطبانتان شما را دنبال کنند.  زیرا  شما کوچک‌ترین کنترلی بر تغییرات و قوانین شبکه‌های اجتماعی ندارید.  اما وب‌سایت‌تان همیشه تحت اختیار شماست. هر زمان که صلاح بدانید تغییرات دلخواه‌تان را اعمال می‌کنید و از داشتن این آزادی لذت می‌‌برید.

برای بسیاری از مردم، پول درآوردن آنلاین، یک رویاست. اگر آنها بتوانند راهی برای ورود به این بازار کسب‌و‌کار اینترنتی پیدا کنند، در واقع موفق به کشف راهی برای کارآفرین شدن، صرف زمان بیشتر برای خانواده، تفریح و در نهایت کنترل زمان و زندگی‌شان شده‌اند. اینترنت و فضای مجازی همان گنجی است که تمام محیط اطراف شما را احاطه کرده و روزانه ساعات زیادی را با آن زندگی می‌کنید، شاید فکر کنید راه اندازی یک سای هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته یاشد اما این روزها آموزش در همه زمینه ها در اینترنت وجود دارد و به راحتی میتوان از این آموزش ها استفاده کرد.

اما یکی از دلایل عدم استقبال از داشتن وبسایت ،نداشتن بازدید بالا در روز است. که البته این به نحوه طراحی شما بستگی دارد. سایتی که توسط شما طراحی می شود باید الگوریتم‌ها و استانداردهای سئو را در بر بگیرد تا به یک سایت پر بیننده تبدیل شود. بی‌تردید موفقیت یک کسب و کار آنلاین و اینترنتی ارتباط مستقیمی با سئوی سایت دارد و اطلاع از وضعیت سئوی سایت و تلاش برای بهبود آن  باعث می‌شود تا کسب و کار شما از طریق موتورهای جستجو در دسترس کاربرانی که به دنبال محصول و خدمات شما هستند قرار گرفته و از رقبای حرفه‌ای خود پیشی بگیرد. آموزش های مربوط به این قسمت نیز به خوبی در سایتهای مختلف در دسترس است و کافیست شما اراده کنید تا به راحتی به این آموزش ها  دست یابید و در ظرف کمتر از یک روز، یک حرفه ای در این کار شوید.

از اوایل دهه ۹۰ میلادی ، مدیریت ارتباط با مشتری نیز به علم بازار یابی و فروش اضافه شد. اوراکل مدیریت ارتباط با مشتری را چنین تعریف می‌کند .مدیریت ارتباط مشتری، استفاده از ابزارها، تکنولوژی و فرایندها برای گردآوری و تحلیل داده‌های مشتری و استفاده از این اطلاعات برای بهبود تجربه‌ی مشتری است.”مسلما راه اندازی یک شغل بسیار مهم است اما اینکه تداوم این شغل چگونه باشد به مدیریت ارتباط با مشتری بر میگردد که باید علم  آن را آموخت.