افرایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت منزل و لوازم داخل خودرو

کالاهای قاچاق کشف شده با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی تحویل گمرک استان اصفهان، سوخت قاچاق تحویل نمایندگی شرکت نفت و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف، تحویل مقام‌های قضایی شدند.

یلدا توکلی: فرمانده انتظامی اردستان از افرایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت منزل و لوازم داخل خودرو طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ‘مصطفی صادق‌زاده’ عملکرد پلیس آگاهی اردستان در سال ۱۴۰۲ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کشف‌های سرقت موتورسیکلت و مکان‌های خصوصی شهرستان نیز سال گذشته در قیاس با سال پیش از آن به ترتیب ۱۷۰ و ۸۸ رشد داشته است.

وی با اشاره به اجرای دقیق طرح‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری در فضای مجازی توسط معاونت اجتماعی و کارشناسان آموزش نیروی انتظامی اردستان و همچنین اجرای طرح‌های پیشگیرانه وقوع جرائم در سال گذشته، افزود: ارتکاب جعل و کلاه‌برداری، وقوع سرقت خودرو و احشام و کیف‌قاپی هم به ترتیب ۵۰، ۱۰۰، ۳۳ و ۱۰۰ درصد در این شهرستان کاهش یافته است.

این مقام انتظامی، افزایش ۲۷ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا توسط ماموران انتظامی و پلیس آگاهی اردستان را یادآور شد و بیان کرد: کشف کالای قاچاق، موتورسیکلت قاچاق و سوخت قاچاق نیز پارسال به ترتیب ۱۰۰، ۷۵ و ۱۵۹ درصد در این شهرستان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه کشف کالای قاچاق از خودروهای شوتی نیز سال گذشته در شهرستان اردستان توسط ماموران انتظامی افزایش ۲۴۹ درصد داشته است، گفت: توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق و همچنین توقیف خودروهای شوتی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب از رشد ۵۷ و ۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

سرهنگ صادق‌زاده اظهار کرد: خودروهای شوتی در پارکینگ متوقف و اموال سرقتی کشف شده هم با هماهنگی مقام قضایی تحویل افراد مال باخته شده است.

وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق کشف شده با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی تحویل گمرک استان اصفهان، سوخت قاچاق تحویل نمایندگی شرکت نفت و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف، تحویل مقام‌های قضایی شدند.

فرمانده انتظامی اردستان، گشت‌زنی شبانه‌روزی پلیس و ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف پیشگیری از جرائم را از دیگر اقدام‌های این فرماندهی در شهرستان برشمرد و از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.