افرادی که شنا می‌کنند ۵۰ درصد کمتر در معرض مرگ قرار دارند

شنا یکی از بهترین‌ ورزش‌ها برای داشتن تناسب اندام است. همچنین این ورزش بر سلامت ذهن نیز تاثیر می‌گذارد و افراد مختلف می‌توانند ۱۵۰ ‌دقیقه ورزش هفتگی خود را با شنا انجام دهند.

یلدا توکلی : شنا یکی از بهترین‌ ورزش‌ها برای داشتن تناسب اندام است و  بر سلامت ذهن تاثیر می‌گذارد. در واقع افراد مختلف می‌توانند ۱۵۰ ‌دقیقه ورزشی هفتگی خود را با شنا انجام دهند. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که شنا می‌کنند نسبت به افرادی که فعالیتی ندارند ۵۰ درصد کمتر در معرض مرگ قرار دارند و در حقیقت شنا کردن علاوه بر افزایش سلامتی یک مهارت است و می‌تواند حتی در شرایط خاص جان شما را نجات دهد.

شنا بر سلامت ذهن نیز تاثیر می‌گذارد

مهندس سمیرا کاظم زاده رئیس پژوهشکده شنای بنیاد مهدویت کشور و رئیس سازمان مردم نهاد چتر نیلی شنا و مربی رسمی فدراسیون شنای کشور است وی در خصوص فواید ویژه شنا در گفتگوی اختصاصی با نسل فردا  با تاکید بر اینکه شنا ورزشی برای همه است  گفت : این ورزش هزینه زیادی ندارد و می‌توان آن را با شدت‌های متفاوتی انجام داد. شنا یکی از بهترین‌ ورزش‌ها برای داشتن تناسب اندام است. همچنین این ورزش بر سلامت ذهن نیز تاثیر می‌گذارد.وی ادامه داد: افراد مختلف می‌توانند ۱۵۰ ‌دقیقه ورزش هفتگی خود را با شنا انجام دهند. چرا که ورزش شنا فواید مختلفی دارد که یکی از آن‌ها به کارگیری تمام بدن است، شنا تمام گروههای عضلانی بدن را به کار می‌گیرد و یک فرد باید از عضلات دست، پا، میان تنه و شکم برای شنا کردن استفاده کند.شنا همچنین باعث بالا رفتن ضربات قلب بدون افزایش استرس می‌شود این ورزش قدرت و حجم عضلات را افزایش می‌دهد و استرس را کنترل می‌کند.کاظم زاده ادامه داد : شنا همچنین افزایش قدرت قلبی – عروقی را در بدن ایجاد می کند ، در واقع ورزش‌های قلبی – عروقی ورزش‌هایی هستند که قلب، ریه‌ها و  سیستم عروقی بدن را به کار می‌گیرند و  شنا جزو این گروه از ورزش‌ها است.همچنین  بررسی‌ها نشان داده است افرادی که شنا می‌کنند نسبت به افرادی که فعالیتی ندارند. ۵۰ درصد کمتر در مرضی مرگ قرار دارند. شنا فشار خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند.

آب به عضلات  و مفاصل فشاری وارد نمی‌کند

نایب رییس بسیج ورزشکاران سپاه امام علی تهران متذکر شد : شنا مناسب برای همه سنین و همه بدن‌ها است و افراد با آمادگی جسمانی مختلف و سن مختلف می‌توانند شنا کنند و  تنها باید شدت شنا را مناسب شرایط خود انتخاب کنند.این متخصص رشته شنا خاطر نشان کرد: شنا کردن علاوه بر افزایش سلامتی یک مهارت است و می‌تواند حتی در شرایط خاص جان شما را نجات دهد از طرفی شنا برای افراد آسیب دیده نیز کاملا مناسب است و افرادی که آرتروز دارند و نمی‌توانند ورزش‌های شدید انجام دهند، می‌توانند شنا کنند ، زیرا آب به عضلات  و مفاصل فشاری وارد نمی‌کند.

شنا ورزشی مناسب برای معلولان

مربی رسمی فدراسیون شنای کشور این نکته را نیز متذکر شد که شنا ورزشی مناسب برای معلولان است و افرادی که معلولیت جسمی دارند می‌توانند شنا کنند و این ورزش برای آنها راحت‌تر است.همچنین شنا به افرادی که آسم دارند نیز  کمک می‌کند.شنا توانایی ریه‌ها را افزایش می‌دهد و تنفس را کنترل می‌کند و  هوای مرطوب داخل استخر نشانه‌های بیماری آسم را کاهش می‌دهد.

افرادی که MS دارند می‌توانند با شنا کردن شرایط بهتری پیدا کنند

رئیس پژوهشکده شنای بنیاد مهدویت کشور افزود : بهتر شدن شرایط بیماران MS با شنا نیز کاملا مشخص است و افرادی که MS دارند می‌توانند با شنا کردن شرایط بهتری پیدا کنند. شنا درد را دراین بیماران کاهش می‌دهد و از خستگی و افسردگی جلوگیری می‌کند.از طرفی شنا برای زنان بارداری که به دلیل ‌اضافه وزن ممکن است با انجام ورزش‌های شدید آسیب ببینند ، خطری ندارد و راحت‌تر است.

شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی

وی به کالری سوزی بالای شنا نیز اشاره کرد و گفت : شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی است. میزان کالری سوزی شنا به شدت ورزش و بدن فرد بستگی دارد.همچنین نباید از

نشاط بخش بودن شنا غافل شد و افرادی که حوصله ورزش کردن ندارند، می‌توانند شنا را انتخاب کنند. این ورزش‌ نشاط بخش است و فرد را خسته نمی‌کند.

شنا باعث کاهش استرس و اضطراب

رئیس سازمان مردم نهاد چتر نیلی شنا و مربی رسمی فدراسیون شنای کشور افزود: افزایش کیفیت خواب نیز با شنا تضمین می شود چرا که ورزش برای افرادی که به دنبال داشتن خواب بهتر هستند و بی خوابی دارند، مناسب است.از طرفی بهبود بخشیدن به روحیه را نیز به دنبال دارد و ورزش شنا باعث ترشح آندورفین می‌شود. به ‌این‌ ترتیب روحیه و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.وی ادامه داد : کنترل استرس را نیز می توانیم با ورزش شنا داشته باشیم و ببینیم که شنا باعث کاهش استرس و اضطراب نیز می‌شود.از طرفی شنا ورزشی کم هزینه و قابل دسترس است و بسیاری از شهرها استخرهایی با قیمت‌های متفاوتی دارند که اکثر مردم می‌توانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.