از افزایش قیمت طلا تا حال بد واحد‌های تولیدی

رئیس اتحادیه بازارطلا و جواهر استان اصفهان گفت: بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر استان تعطیل شده اند که حاصل این تعطیلی بیکار شدن بیش از صد‌ها نفر در این حوزه است. هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه بازار طلا و جواهر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران […]

رئیس اتحادیه بازارطلا و جواهر استان اصفهان گفت: بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر استان تعطیل شده اند که حاصل این تعطیلی بیکار شدن بیش از صد‌ها نفر در این حوزه است.

هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه بازار طلا و جواهر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:متاسفانه با توجه به نبود نظارت‌های درست و لازم بر عملکرد بازار ارز و اثر گذاری این بازار بر روی طلا در روزهای اخیر بازهم شاهدافزایش ۸ درصدی نرخ طلا در بازار هستیم.

او افزود: در حال حاضر قیمت هر مثقال  طلای ۱۸ عیار از ۳ میلیون تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در حال نوسان است که این نوسان قیمت تاکنون توانسته ضرر‌های بسیاری را به خریداران طلا و جواهر وارد کند.

رئیس اتحادیه بازارطلا و جواهر استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از هزارو ۲۰۰ واحد صنف فروش طلا و جواهر و بیش از هزار واحد تولیدی وجود دارد که به خاطر نبود حمایت‌های لازم، عدم ارائه تسهیلات و کمبود مواد اولیه شاهد کاهش ۶۰ درصدی میزان تولید این واحد‌ها و ورود به یک رکود تورمی بزرگ هستیم.

شیشه بران ادامه داد: تاکنون از هزار واحد تولیدی طلا و جواهر استان بیش از ۸۰۰ واحد تعطیل شده اند که حاصل این تعطیلی بیکار شدن بیش از صد‌ها نفر در این حوزه بوده است.

او اضافه کرد: از طرف دیگر کاهش ۴۰ درصدی میزان قدرت خرید مردم در این بازار وضع آن را روز به روز بدتر می‌کند چراکه در حال حاضر تمامی فروشندگان طلا و جواهر استان اصفهان دچار کاهش درامد زایی و امنیت شغلی شده اند.

رئیس اتحادیه بازار طلا و جواهر استان اصفهان افزود: تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای جبران خسارات این حوزه ارائه نشده است.

شیشه بران تاکید کرد: متاسفانه سیاست‌های دولت در حوزه برطرف سازی نوسانات بازار ارز هم تاکنون نتیجه درستی نداده و خسارات این بازار در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل بازار طلا و جواهر است.

او یادآور شد: امید می‌رود تا با ایجاد کنترل و نظارت‌های کافی بتوانیم شاهد بازگشت دوباره ثبات و ارامش به این بازار باشیم.

رئیس اتحادیه بازار طلا و جواهر استان اصفهان گفت: در حال حاضر طلای ۱۸ عیار به قیمت ۷۴۳ هزار تومان، سکه امامی ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود، همچنین قیمت مثقال طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون تومان است که در بازار به فروش می‌رسد.