احداث مانِژ سوارکاری در اصفهان

در صورت تأمین چنین زمینی می‌توان آکادمی سوارکاری این کلان‌شهر را تأسیس و طیف وسیعی از علاقه‌مندان در سطوح مختلف سنی را به شکل حرفه‌ای مورد آموزش قرار داد

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از مکان یابی احداث مدرسه و مانژ سوارکاری در اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود حیدری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای «مهندسی خواسته» که از کلیدواژه‌های راهبردی این دوره از سازمان است، نخستین نشست در این خصوص با هیئت سوارکاری استان اصفهان برگزار و درباره نظرات کارشناسان ورزش سوارکاری و جایگاه این ورزش در استان گفت‌وگو شد.
وی با بیان اینکه موقعیتی برای آموزش حرفه‌ای ورزش سوارکاری در اصفهان وجود ندارد، افزود: به‌نظر می‌رسد با همکاری این هیئت می‌توان اقدامات مفیدی در راستای تقویت این ورزش از جمله ایجاد مدرسه سوارکاری، آموزش و ارتقای سطح کمی و کیفی آن در قالب مسابقات سوارکاری اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی انجام داد.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مکان یابی و ایجاد زمین مناسب به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی و استانداردهای بین‌المللی را از ضروریات توسعه این ورزش در اصفهان دانست و گفت: در صورت تأمین چنین زمینی می‌توان آکادمی سوارکاری این کلان‌شهر را تأسیس و طیف وسیعی از علاقه‌مندان در سطوح مختلف سنی را به شکل حرفه‌ای مورد آموزش قرار داد.
حیدری افزود: امیدواریم با ایجاد این ظرفیت و تعیین اهداف و برنامه‌ریزی‌های دقیق، ضمن توسعه ورزش اسب‌سواری و شاخه‌های مختلف آن در اصفهان نسبت به تقویت اقتصاد ورزشی برای مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران اقدام کنیم.
به گفته وی ، مقرر شده است که با توجه به اعلام آمادگی هیئت سوارکاری و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به مشارکت در احداث مدرسه و مانژ سوارکاری ، پیگیری‌های لازم برای مکان‌یابی با ویژگی‌های مطرح شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان انجام شود.
مانِژ (manège) در فرانسه ، محوطه سرپوشیده برای تعلیم و تمرین اسب‌ها و سوارکاران است.