آیا استعفای نمایندگان اصفهان منتفی شد؟

روز گذشته اخبار ضد و نقيضي از حضور نمايندگان استان اصفهان در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي و بازپس گيري استعفاي آنها منتشر شد.

آیا استعفای نمایندگان اصفهان منتفی شد؟

بعد از آنکه نمایندگان استان اصفهان در پی استعفای دسته جمعی خود در اعتراض به حذف ردیف بودجه انتقال آب به اصفهان از بودجه ۹۸، در جلسه علنی روز یکشنبه و سه شنبه شرکت نکردند، صبح دیروز صف متحد نمایندگان به هم خورد و تعدادی از آنها در جلسه علنی مجلس شرکت کردند، حرکتی که مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی آن را به عنوان «پس گرفتن استعفای نمایندگان اصفهان» تعبیر کرد. تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در مورد دلایل حضور در مجلس و سرنوشت استعفای خود توضیح دادند.

این حضور در صحن به معنای باز پس گیری استعفا نیست
حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس پیرامون حضور تعدادی از نمایندگان استان در صحن علنی دیروز مجلس اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان استان به اصرار نمایندگان ما بقی استان‌ها و برای منحل نشدن جلسه دیروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، در این جلسه شرکت کردند، اما این حضور در صحن به معنای باز پس گیری استعفای خود نیست، ما بقی نمایندگان استان نیز برای حضور در صحن مجلس منتظر عملی شدن در خواست های نمایندگان از طرف دولت هستند.

تا دستور رییس جمهور به تصویب هیات دولت نرسد، مفید نیست
وی پیرامون دستور رییس جمهور برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود نیز افزود: تا این دستور به تصویب هیئت دولت نرسد، مفید نیست؛ زیرا آقای روحانی بارها به وزیر نیرو در رابطه با تشکیل ستاد احیای زاینده رود دستور داده اند، اما به تصویب هیات دولت نرسیده و در نتیجه بی فایده بوده است.
نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: اگر این ستاد تشکیل شود، هم به سود استان چهارمحال وبختیاری وهم به سود استان یزد و اصفهان است؛ زیرا این ستاد نیازهای سه استان را محاسبه کرده و برنامه ریزی لازم را برای آن انجام
می دهد، خواسته نمایندگان استان برای تشکیل این ستاد جهت برقراری عدالت و اجرای قوانین است؛ زیرا در صورت عدم رعایت قانون تصویب آن بیهوده است و تا به امروز قوانین تصویب شده توسط وزارت نیرو اجرا نشده است.

بر سر خواسته خود ایستاده‌ایم
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حضور ما در صحن مجلس به معنای باز پس گیری امضای نامه استعفا نیست و تا مشخص نشدن تصمیمات قطعی و عملی دولت در خصوص آب شرب استان بر سر خواسته خود که اولین حقوق حیاتی هر شهروند است، ایستاده‌ایم.

نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس نگرفتند
محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان که از جمله نمایندگان شرکت کننده در جلسه علنی صبح دیروز چهارشنبه- ۲۸ آذر- بود، در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد:‌ آقای پزشکیان در جلسه صبح گفت که نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفتند، در صورتی که ما هیچ کدام استعفایمان را پس نگرفتیم؛ بلکه بیرون جلسه بودیم دو نفر از اعضای هیات رییسه به ما گفتند جلسه به حد نصاب نمی‌رسد ما هم بر اساس مسئولیت شرعی و این که عدم حضورمان باعث تعطیلی مجلس نشود در جلسه حضور پیدا کردیم.
وی با بیان این که مسئولیت نمایندگان کشوری است، خاطرنشان کرد:‌ من به عنوان نماینده، نسبت به استان های خوزستان و چهار محال و بختیاری هم حساس هستم اصلا استعفای ما برای این بود که چرا امتیاز داده‌اید. وقتی ۱۹ نماینده استعفا می‌دهند بدانید که کارد به استخوان رسیده، باید ببینم که چطور می‌شود مشکل را حل کرد.