مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس

آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید برای بازدید گردشگران بازگشایی می‌شود

این آبراهه‌ها از آثار شاخص و منحصربه‌فرد در مجموعه جهانی تخت جمشید به شمار می‌رود و در واقع بازگشایی آن جاذبه جدیدی در این مجموعه خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید در حال مهیاسازی برای ایام نوروز است گفت: هرس درختان، آسفالت جاده منتهی به تخت جمشید، تعویض پلکان چوبی، مناسب‌سازی موزه، رنگ‌آمیزی محیطی و … از جمله اقدامات سامان‌دهی مجموعه جهانی تخت جمشید است.

محمد ثابت اقلیدی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۳ یک مسیر اصلی، آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید مقابل گردشگران بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: این آبراهه‌ها از آثار شاخص و منحصربه‌فرد در مجموعه جهانی تخت جمشید به شمار می‌رود و در واقع بازگشایی آن جاذبه جدیدی در این مجموعه خواهد بود.

او همچنین مرمت مجموعه سعدیه، ارگ کریم‌خانی را از دیگر اقدامات در دستور کار برای ایام نوروز برشمرد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری شهرداری شیراز میدان نقاره‌خانه شیراز را احیا کنیم.

ثابت اقلیدی همچنین از بهسازی قلعه دختر فیروزآباد و تنگ چوگان و آثار تاریخی والرین کازرون برای ایام نوروز خبر داد و گفت: تله کابین قله دختر فیروزآباد بعد از یک دهه توقف فعال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برخی از اقدامات مرمتی و بهسازی در دستور کار آثار تاریخی استان نظیر حمام و آسیب خرامه، سنگ نگاه اشکانی قیر و کارزین و… را برشمرد و ادامه داد: مجمع خیرین میراث فرهنگی را ثبت کردیم و فعالیت آن رسماً شروع‌شده است زیرا منابع میراث فرهنگی با مأموریت آن تناسب ندارد و خیران باید یاریگر ما باشند.