۹۰ درصد کارت‌های هوشمند ملی متقاضیان در اصفهان صادر شد

ثبت نام کارت ملی هوشمند در ۲ مرحله است که متقاضیان باید در مرحله اول در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، اثر انگشت و عکس از آنان گرفته می‌شود. به گفته وی برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکسدار بودن آن الزامی است

مدیرکل ثبت احوال اصفهان از صدور ۹۰ درصد کارت‌های هوشمند ملی متقاضیانی که در استان اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، خبر داد.

حسین غفرانی کجانی در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمعیت هدف چهار میلیون و ۱۷۰ هزار نفری در استان اصفهان، بیش از ۹۸ درصد برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ۳۳۵ هزار و ۱۴۱ قطعه کارت هوشمند ملی در ۹ ماه امسال صادر شد که این آمار با احتساب معوقه‌هاست.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود: صدور کارت هوشمند ملی بعد از وقفه یک تا ۲ ساله که متأثر از تحریم‌ها بود در ماه‌های گذشته توسط سازمان پیگیری و رفع شد و در حال جبران عقب ماندگی این مدت هستیم.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی حدود ۲ هفته به طول می‌انجامد، گفت: در ماه جاری ۱۲۱ هزار و ۱۸۰ نفر هم اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام کارت هوشمند ملی کردند.

غفرانی افزود: ثبت نام کارت ملی هوشمند در ۲ مرحله است که متقاضیان باید در مرحله اول در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، اثر انگشت و عکس از آنان گرفته می‌شود. به گفته وی برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکسدار بودن آن الزامی است.

غفرانی با بیان این که کارت‌های ملی جدید در کاهش هزینه‌ها و استفاده از فرصت‌های جدید نقش تاثیرگذاری دارد، تصریح کرد: کارت ملی هوشمند از ابزارهای جدید به شمار می‌رود و می‌تواند همه مسئولان را در جهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری کند.