۹ دی ماه حماسه ای که مردم با بصیرت ایران خلق کردند

نظام اسلامي ما امتداد حكومت پيامبراكرم (ص) است و مردم ايرا ن نيز در سال 57 با هدف حاكم كردن شريعت اسلام، حكومت دو هزار و پانصد ساله رژيم شاهنشاهي را ساقط كرده و نظام جمهوري اسلامي را به رهبري مرجع عاليقدر شيعه امام خميني (ره) پايه گذاري كردند.

یلدا توکلی: حماسه ای که مردم با بصیرت ایران در ۹ دی ماه سال ۸۸ خلق کردند نه تنها بساط فتنه و آشوب ۸ ماهه را برچید بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث این چنینی بیمه کرد به گونه ای که ۴ فتنه بعد از آن هر کدام درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و خسارت برچیده شدند.

سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با این روز تاریخی گفت: نظام اسلامی ما امتداد حکومت پیامبراکرم (ص) است و مردم ایرا ن نیز در سال ۵۷ با هدف حاکم کردن شریعت اسلام، حکومت دو هزار و پانصد ساله رژیم شاهنشاهی را ساقط کرده و نظام جمهوری اسلامی را به رهبری مرجع عالیقدر شیعه امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند.
در این میان دولت های استکباری و در راس آنها امریکای جنایتکار از همان روز اول به دشمنی با نظام ما برخواست و از تمام اهرم ها چون کودتای نوژه، ایجاد پایگاه هوایی در صحرای طبس، ایجاد تفرقه و نفاق در بین گروه ها و اقوام و ترور شخصیت ها برای ساقط کردن این نظام بهره گرفت اما چون مردم ما بصیرت داشتند و پشت رهبر و امام خود ایستادند دشمن در هیچ کدام از این توطئه ها موفق نشد به هدف اصلی خود دست پیدا کند.
جنگ تحمیلی ۸ساله آزمون دیگری برای نشان دادن بصیرت بالای مردم ایران بود، در اوایل جنگ خیلی از افراد بی بصیرت پشت امام (ره) و نظام را خالی کردند و ما را از همان ابتدا شکست خورده می دانستند اما ملت بزرگ ایران بدون توجه به این افراد تا آخر پشت ولایت ایستادند، بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم نظام کردند و هرگز خم به ابرو نیاوردند و در نهایت پس از تحمل ۸ سال جنگ نابرابر رژیم بعثی را به زانو در آورده و سرافراز از صحنه میدان نبرد بیرون آمدند.
دشمن اما وقتی در جنگ سخت علیه مردم ایران شکست خورد به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم رو آورد و پس از آن برای اینکه از نیروهای جوان و دانشجو برای پیش برد هدف براندازی نظام بهره بگیرد فتنه تیرماه ۷۸ را رقم زد اما این فتنه خیلی زود با حضور با بصیرت مردم در صحنه و راهپیمایی عظیم مردم تهران بر علیه فتنه گران پایان یافت و با حضور پرشور دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) و حمایت قاطع آنها از رهبری دشمن را از قشر دانشجو نا امید کرد.
ده سال بعد یعنی خرداد سال ۸۸ در حالی که مردم ایران با مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری وفاداری خود به نظام را اثبات کرده بودند دشمن با نفوذ در افراد بی بصیرت، پروژه فتنه تقلب در انتخابات را کلید زد. فتنه ۸۸ یکی از طولانی ترین و پیچیده ترین فتنه های دشمن بر علیه نظام اسلامی بود این فتنه ۸ ماه به طول انجامید و هر ماه به مناسبت های مختلف با آشوب های خیابانی مواجه بودیم به طوری که از آن دوران می توانیم به عنوان ۸ ماه دفاع مقدس مردم از نظام و ولایت یاد کنیم.
در فتنه ۸۸ دشمن از ظرفیت های مختلفی همچون افراد آموزش دیده ، منافقان، معاندان، سلطنت طلب ها، خواص بی بصیرت، احزاب و جناح های داخل کشورکه دچار بی بصیرتی بودند استفاده کرد. ۲۲ سفارت خانه اروپایی که در ایران فعال بودند اتفاقات را به دقت دنبال و آنها را به کشور خود مخابره می کردند و انتظار اعلام سرنگونی نظام را می کشیدند و از طرفی دیگر ملت های مظلوم و دوستداران انقلاب نگران از وضعیت به وجود آمده در کشوری که تنها امید آنها است بودند.
باید این نکته را هم یاد آور شوم که فراجا در فتنه ۸۸ در عین خویشتنداری و نشان دادن رأفت اسلامی با معترضان و آشوبگران که بیشتر آنان از نسل جوان بودند برخورد کرده و خود را سپر بلای مردم قرار داد و خود بیشترین آسیب ها را متحمل شد که به نثار کردن تعدادی شهید و صدها زخمی و مصدوم فراجا در ان دوران می توانم اشاره کنم. خوب به خاطر دارم که مردم با بصیرت ایران زمین در دوران فتنه بهترین حمایت و پشتیبانی را از پلیس خدمتگزار در برابر فتنه گران انجام دادند و همواره یار و یاور ماموران فراجا بودند.
آشوب های خیابانی همچنان ادامه داشت تا اینکه فتنه گران در ششم دی ماه سال ۸۸ مصادف با عاشورای حسینی به ساحت مقدس ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش اهانت کرده، پرچم ها و خیمه های عزای حسینی را به آتش کشیده و با رفتن بر بالای خودروها به رقص و پایکوبی و هل هله کردن پرداختند.
اهانت فتنه گران به ساحت امام حسین (ع) چیزی نبود که مردم ایران به سادگی از آن عبور کنند و دیگر این اقدام آنان برایشان قابل تحمل نبود و سرانجام با راهپیمایی عظیم و حماسی که ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه برپا کرده و کفن پوشان به میدان آمدند و طومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند. این حضور حماسی پیام مهمی برای دشمنان نظام و انقلاب به دنبال داشت و آن نشاندهنده عمق بصیرت و وفاداری مردم به ولایت و انقلاب اسلامی بود و به آنها فهماند ایرانی ها از هر قوم و مذهب، حزب و جناح با هر ایده و تفکر و حتی بد پوشش هم باشند بر سر امام حسین (ع) و بر سر ولایت و رهبری نظام خود با هیچ کس شوخی و تعارف ندارند و مثل کوه پشت رهبری ایستاده اند و نخواهند گذاشت هیچ آسیبی به ولایت فقیه که ستون خیمه انقلاب است وارد آید.
در واقع آنچه در ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه۸۸ اتفاق افتاد یک محکی برای تجربیات نظام سلطه بود و آنان قصد داشتند انقلاب های مخملی را که در کشورهای دیگر به راه انداخته بودند در ایران هم تجربه کنند اماحماسه مردم در ۹ دی ۸۸ شکست بزرگی برای آنان بود.
حماسه ۹ دی ۸۸ در عین اینکه یک شکست تاریخی برای دشمن در به راه انداختن فتنه ۸ ماهه محسوب می شود دستاوردهای بزرگی نیز برای ما به دنبال داشت که از آن جمله می توان به تضمین پیشرفت انقلاب، شناخت برخی از خواص بی بصیرت که در این امتحان مردود شدند و دستشان برای ملت ایران رو شد، شناخت دشمن و نظام سلطه که قصد براندازی نظام را داشتند و هویدا شدن تاثیر جایگاه، نفوذ و کلام مقام معظم رهبری در بین مردم اشاره کرد.
همچنین افزایش بصیرت مردم،به حاشیه رفتن فتنه گران، ناامید شدن گروه های ضد انقلاب از براندازی نظام، افزایش قدرت و محبوبیت ولایت فقیه در کشور و مردم منطقه ، پیشرفت نظام در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اعتماد و وحدت بیشتر بین مردم و مسئولان و اقتدار بیشتر نظام در دنیا را می توان به عنوان دستاوردهای دیگر حماسه نهم دی ماه ۸۸ برشمرد.
حماسه ای که مردم با بصیرت ایران در ۹ دی ماه سال ۸۸ خلق کردند این روز را به یوم الله تبدیل کرد و راه و رمز فائق آمدن بر فتنه های دیگر را به ما یاد داد در واقع این حماسه نه تنها بساط فتنه و آشوب ۸ ماهه را برچید بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث این چنینی بیمه کرد به گونه ای که ۴ فتنه دیگر هم بعد از آن سال در دی ماه ۹۶، آبان ۹۸ ، مرداد ۹۹ و مهر ماه ۱۴۰۱ رخ داد اما هر کدام از آنها درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و خسارت در مقایسه با فتنه ۸۸ برچیده شده و نظام اسلامی ما از همه آنها سربلند بیرون آمده و شکست مفتضحانه را به دشمن تحمیل کرد .
دشمن در فتنه داعش که خود آن را به راه انداخته بود تا بتواند از طریق آن خاورمیانه جدید را ایجاد کرده و نظام اسلامی ایران را ساقط کند هم باز از ایران شکست خورد و سرانجام با مجاهدت و مقاومت سید الشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بساط این جرثومه فساد از روی زمین برچیده شد و در نهایت هم این شکست بزرگ را تاب نیاورده و با شهادت سردار رشید اسلام در نیمه شب ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در واقع کینه ای که از حماسه نهم دیماه ۸۸ مردم ایران در سینه داشت را اینگونه بروز داد.
در خاتمه لازم به یادآوری است، فتنه های پی در پی دشمن در طول این سال ها نشان داد که دشمن هرگز از دشمنی بر علیه ملت بزرگ ایران دست بر نمی دارد و از هر فرصت و بهانه ای برای براندازی این نظام استفاده می کند اما هر بار به فرمایش رهبر عزیز ما دچار اشتباه محاسباتی در مورد مردم ایران می شود و آن این است که بصیرت بالای مردم ایران هرگز اجازه نفوذ و دست اندازی آنان به کشور را نخواهد داد.