۸۰ درصد فوتی‌های موج هشتم کرونا در اصفهان سالمندان هستند

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۵ فروردین امسال، ۲۷۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۳۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این استان در موج هشتم کرونا از بین سالمندان هستند و بالای ۶۰ سال عمر دارند.

پژمان عقدک افزود: در موج هشتم کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون با افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان مواجه شدیم که بیش از ۸۰ درصد از فوتی‌ها سالمند و سایر آنها افراد دارای بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی بودند.

وی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهاردهم فروردین امسال حدود ۷۰۰ بستری و ۲۵ مورد فوتی کووید-۱۹ در استان اصفهان داشتیم.

عقدک با اشاره به اینکه تعداد موارد مرگ و میر کرونایی در هفته‌های اخیر در استان در برخی روزها به ۲ یا سه نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با موج‌های قبلی کرونا بسیار کمتر است.

به گفته وی، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بیشتر افرادی که در هفته‌های اخیر بر اثر کووید-۱۹ فوت کردند واکسن کرونا نزده بودند یا اگر زده بودند بیش از ۶ ماه از آن گذشته بود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش رفت و آمدها و تجمع‌ها در محیط بسته، پیش بینی می‌شود که روند افزایشی کرونا تا پایان فروردین ادامه داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کرونا در هفته‌های اخیر با وجود افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ تغییر محسوسی نداشته است، گفت: موارد ابتلا به کرونا همان سویه اُمیکرون است و نسبت به موارد قبلی، شدیدتر نیست.

وی با بیان اینکه در این هفته شهرستان‌های دهاقان، سمیرم و نطنز در شرایط بسیار پُرخطر کرونا قرار دارند، تاکید کرد: با توجه به اینکه همچنان ویروس کرونا در جامعه در حال چرخش است استفاده از ماسک در مراکز تجمعی ضرورت دارد.

عقدک درباره آنفلوآنزا توضیح داد: این روزها موارد ابتلا به این بیماری نیز وجود دارد اما آمار جداگانه‌ای از آن نداریم و زمانیکه دچار موج افزایشی شود گزارش آن ارائه می‌شود.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۵ فروردین امسال، ۲۷۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۳۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

جمع کل موارد مثبت مبتلای قطعی از بین ۲۸۷ نمونه آزمایش گرفته شده ۹۴ مورد بوده که نشان دهنده مثبت بودن ۳۲ درصد آزمایش‌های کروناست.

موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در این تاریخ نیز یک نفر اعلام شده است.