۸ درمان پف چشم را بشناسید

پریسا جمدی: تولید اشک یک فرآیند مؤثر برای مرطوب نگه داشتن، و همچنین از بین بردن گرد و غبار و زباله در چشم است. اشک انواع مختلفی دارد، از جمله اشک‌های احساسی که می‌توانند منجر به پف کردن چشم شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی برای کاهش پف چشم ناشی از گریه […]

پریسا جمدی: تولید اشک یک فرآیند مؤثر برای مرطوب نگه داشتن، و همچنین از بین بردن گرد و غبار و زباله در چشم است. اشک انواع مختلفی دارد، از جمله اشک‌های احساسی که می‌توانند منجر به پف کردن چشم شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی برای کاهش پف چشم ناشی از گریه صحبت کنیم.

درمان‌های خانگی برای پف چشم ناشی از گریه

می‌توانید با انجام برخی از اقدامات زیر پف چشم‌تان که به دلیل گریه ایجاد شده را کاهش دهید.

از کمپرس سرد استفاده کنید: هرچیز سردی به دلیل کاهش جریان خون باعث از بین رفتن التهاب و تورم می‌شود. به همین دلیل استفاده از کمپرس سرد، کیسه یخ، کیسه سبزیجات یخ زده یا حتی قاشقی که در یخچال بوده و سرد شده می‌تواند در کاهش ورم مؤثر باشد.

ماسک‌های مخصوصی برای چشم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید، بعلاوه می‌توانید یک دستمال یا حوله را با آب یخ خیس کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشم قرار دهید.

از خیار استفاده کنید: استاده از برش‌های خیار روی چشم می‌تواند به کاهش پف کمک کند. خیار به دلیل داشتن آب زیاد، پوست را آبرسانی کرده و تورم را کاهش می‌دهد و مانند کمپرس سرد عمل می‌کند.

بعلاوه خیار دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و حاوی ویتامین K است که می‌تواند به کاهش سیاهی دور چشم کمک کند.

استفاده از چای کیسه‌ای: مواد اصلی مؤثر در این درمان طبیعی کافئین و تانن‌های طبیعی هستند. تانن‌ها به عنوان یک قابض عمل می‌کنند، یعنی می‌توانند باعث منقبض شدن بافت بدن شوند. کافئین می‌تواند به سد پوست نفوذ کند، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. چای کیسه‌ای سیاه، چای سبز و چای بابونه همه می‌توانند به نوعی مؤثر باشند. به خصوص بابونه دارای سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها است. به راحتی می‌توانید این درمان را انجام دهید، خیلی ساده چای کیسه‌ای را درون آب گرم قرار داده، سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، حالا می‌توانید آن را روی چشم‌ها قرار دهید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

از فندق افسونگر استفاده کنید: فندق افسونگر به عنوان یک قابض و آنتی اکسیدان طبیعی، دارای اثر سفت کنندگی روی پوست است. به راحتی پنبه را به محلول فندق افسونگر آغشته کرده و اضافه آن را بگیرید، سپس پنبه را روی چشم قرار دهید. این کار را چندین بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. مراقب باشید محلول داخل چشم‌تان نرود.

از رولر چشم استفاده کنید: رولر چشم انواع مختلفی دارد که می‌تواند به کاهش پف و سیاهی چشم کمک کرده و دارای مزایای ضد پیری نیز هست. رولرها معمولاً از فلز ساخته شده‌اند و می‌توان به وسیله آنها ژل‌های خنک کننده را روی چشم را اعمال کرد. این دستگاه باعث خنک شدن و ماساژ ناحیه چشم می‌شود که به افزایش گردش خون کمک می‌کند.

استفاده از کرم صورت و دور چشم: بسیاری از کرم‌های صورت و دور چشم می‌توانند به مبارزه با پف کردگی، خنک کردن ناحیه چشم و انقباض عروق خونی کمک کنند. مراقب محصولات ارگانیک که روی حیوانات تست نشده‌اند باشید. طی یک تحقیق انجام شده، یک کرم دور چشم موضعی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و عصاره‌های طبیعی می‌تواند پف دور چشم را بهبود بخشد.

چشم‌هایتان را ماساژ دهید: می‌توانید با انگشتان‌تان به آرامی ناحیه دور چشم را ماساژ دهید. انگشتتان را با آب یخ بشویید، انگشت اشاره را روی پل بینی (زیر ابرو) قرار دهید و ناحیه زیر چشم را ماساژ دهید. به آرامی روی پوست ضربه بزنید و از انگشتان میانی برای افزایش گردش خون استفاده کنید.

رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید: خوردن غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی می‌تواند به کاهش پف چشم کمک کند. می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

آبرسانی: تقریباً ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید. مواد غذایی که سرشار از آب هستند مانند خیار و مقدار زیادی میوه و سبزیجات دیگر بخورید.

اعتدال: از مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا انرژی‌زا خودداری کنید. آن‌ها به عنوان دیورتیک عمل می‌کنند و نشان دهنده کم آبی بدن هستند.

کاهش مصرف نمک: مصرف نمک را در غذاهای فرآوری شده کاهش دهید. مصرف سدیم اضافی باعث جمع شدن آب در بدن و احتباس مایعات می‌شود که ممکن است منجر به پف چشم شود.

مصرف برگ جعفری: طبق تحقیقات انجام شده جعفری به دفع سموم کلیه‌ها کمک می‌کند.

نوشیدن چای گیاهی: علاوه بر اینکه قرار دادن چای کیسه‌ای روی چشم‌ها می‌تواند باعث کاهش پف چشم شود، نوشیدن چای گیاهی نیز فوایدی برای پوست دارد.

  • چکیده

روش‌های زیادی برای کاهش پف چشم ناشی از گریه وجود دارد، که باید برای یافتن بهترین و موثرترین آن چندین روش را آزمون و خطا کنید. در صورت دوام پف چشم باید به پزشک مراجعه کنید. مراقبت درست و مناسب از پوست و پیروی از یک رژیم غذایی سالم امری بسیار مهم و ضروری است.

 

 www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-get-rid-of-puffy-eyes-from-crying