مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون بالغ بر ۵۱۴ کیلومتر از اراضی حریم و بستر زاینده رود آزادسازی و ۷۰ کیلومتر از این مسیر ساماندهی شده است. منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه ساماندهی حریم و بستر رودخانه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سیلابها دارد، اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد […]

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون بالغ بر ۵۱۴ کیلومتر از اراضی حریم و بستر زاینده رود آزادسازی و ۷۰ کیلومتر از این مسیر ساماندهی شده است.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه ساماندهی حریم و بستر رودخانه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سیلابها دارد، اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد بر آزادسازی و ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان در کنترل و پیشگیری از سیلاب تاکید شد.

وی افزود: مطالعات یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های استان اصفهان توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انجام و به سازمان‌های مختلف ابلاغ شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با موظف دانستن استعلام از حریم و بستر رودخانه توسط دستگاه‌های ذی ربط تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۱۴ کیلومتر از اراضی بستر و حریم رودخانه زاینده رود توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان آزاد سازی شده است که این آزادسازی در بستر و حریم رودخانه‌های دیگر استان اصفهان به ۳۹۵ هکتار می‌رسد.

وی افزود: تیم‌های گشت و نظارت در پایش شبانه روزی به پاکسازی حریم و بستر رودخانه‌ها مشغول هستند. شیشه فروش با اشاره به لایروبی ۵۲۰ کیلومتر از مسیل رودخانه‌های استان اصفهان گفت: تاکنونساماندهی ۲۴۵ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های فصلی در استان اصفهان و ۷۰ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه زاینده رود انجام شده است.