۵ هزار گردشگر چینی تا پایان سال‌جاری به اردبیل سفر می‌کنند

از برکات رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را در سال‌جاری میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی می‌کند، انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری بین استان اردبیل و استان چینگهای کشور چین بود که با حضور مقامات مرتبط ۲ کشور محقق شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل خبر داددریاوفایی : حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری بین استان اردبیل و استان چینگ‌های چین خبر داد و گفت: بر اساس یکی از تفاهم‌نامه‌ها تا پایان سال‌جاری پنج هزار گردشگر چینی از استان اردبیل بازدید خواهند کرد.

وی افزود: از برکات رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را در سال‌جاری میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی می‌کند، انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری بین استان اردبیل و استان چینگهای کشور چین بود که با حضور مقامات مرتبط ۲ کشور محقق شد.

محمدی گفت: خواهرخواندگی اردبیل با مرکز استان چینگ‌های یکی از بندهای این تفاهم‌نامه بود که در حوزه مدیریت شهری و گردشگری منعقد شد و تلاش می‌کنیم در استمرار این همکاری‌ها در زمینه ایجاد شده حضور پنج هزار نفر از گردشگران چینی در اردبیل را فراهم کنیم.

او تاکید کرد: بعد از برگزاری برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در ماه‌های گذشته هر روز شاهد حضور گردشگرانی از کشورهای خارجی به ویژه چین و ترکیه در استان اردبیل هستیم که تلاش می‌کنیم طبق تفاهم‌نامه جدید ماندگاری این گردشگران در اردبیل را افزایش دهیم.

محمدی ادیب همچنین در بخش دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به هفده مرداد، درخصوص اهمیت خبر و رسانه تصریح کرد: خبرنگاران متعهد و حرفه‌ای نقش بارزی در پیشبرد امور و انعکاس خدمات دولت و نشان دادن نواقص دارند و رسالت سنگینی در راستای توسعه و عمران استان و کشور به دوش گرفته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ارتباط سازنده خبرنگاران با روابط عمومی‌ها را در تولید و انتشار محتواهای خبری مفید برای مردم با اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری‌های خبرنگاران با واحد روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کارها و خدمات انجام شده به خوبی به سمع و نظر مردم برسد.