۳۱ درصد از آهن و فولاد صادراتی ایران متعلق به اصفهان است

اصفهان- ایرنا- دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ۳۱ درصد از صادرات آهن و فولاد و ۲۰ درصد از محصولات پتروشیمی کشور از استان اصفهان انجام می‌شود.  آرش امامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهم این استان از صادرات فرش و سایر کفپوش‌ها هم ۸ درصد است که بیشترین صادرات به […]

اصفهان- ایرنا- دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ۳۱ درصد از صادرات آهن و فولاد و ۲۰ درصد از محصولات پتروشیمی کشور از استان اصفهان انجام می‌شود.

 آرش امامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهم این استان از صادرات فرش و سایر کفپوش‌ها هم ۸ درصد است که بیشترین صادرات به کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش صادرات استان به سایر کشورها اضافه کرد: حجم صادرات سال گذشته این استان به عراق ۶۳۰ میلیون دلار، چین ۳۵۶ میلیون دلار، افغانستان ۲۸۶ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۲۱۴ میلیون دلار و پاکستان است.

دبیر کمیسیون صنایع  اتاق بازرگانی اصفهان افزود: میزان صادرات سال گذشته استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۵ درصد رشد پیدا کرده و به هفت میلیون و ۴۱۵ هزار تُن رسیده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ بیش از ۲ میلیارد و ۶۶۳ میلیون دلار صادرات از استان اصفهان انجام شد، اضافه کرد: صادرات سال گذشته این استان به ۹۸ کشور جهان به ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار رسید.

امامی بیان کرد: یک هزار و ۲۵۵ قلم کالا از استان اصفهان به ۹۸ کشور جهان صادر می‌شود که مهمترین این محصولات شامل چُدن، آهن و فولاد و مصنوعات فلزی است.

به گفته وی، چُدن، آهن و فولاد و  مصنوعات فلزی با یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار بیش از نیمی از صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیسیون صنایع  اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی با ارزش ۵۱۶ میلیون دلار سهم ۲۰ درصدی و محصولات شیمی آلی به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار سهم ۵ درصدی از صادرات اصفهان را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار کالا از اصفهان به کشورهای دیگر صادر شد و این استان از این نظر بین دیگر استان‌های کشور در رتبه پنجم قرار گرفت و با برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر می‌توان به رتبه‌های بالاتر نیز دست یافت.

افزایش صادرات در استان اصفهان با هماهنگی و همدلی بیشتر محقق خواهد شد و در این زمینه مشارکت افزون‌تر دستگاه‌های مرتبط بویژه اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اصفهان ضروری است.