۲۲ مرکز بهداشتی در اصفهان موقوفه است

آزاده سلیمان نژاد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز بهداشتی در استان اصفهان و در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موقوفه است. به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، طاهره چنگیز در دیدار با حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و […]

آزاده سلیمان نژاد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز بهداشتی در استان اصفهان و در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موقوفه است.
به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، طاهره چنگیز در دیدار با حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به واسطه اینکه در کنار امر آموزش و پژوهش وظیفه بهداشت و درمان ۲۲ شهرستان اصفهان را برعهده دارد، اظهار داشت: بر این اساس ارتباط و تعامل زیادی با همه دستگاه‌ها و به ویژه اوقاف داریم.
وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین دیگر استان‌ها هر ساله با بیماری‌های واگیردار و اقدامات پیشگیرانه و مداخله به موقع در خصوص مدیریت این بیماری‌ها انجام شده است، ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ۲۲ مرکز با اوقاف مشترک است که البته دو مرکز در آران و بیدگل است و در محدوده فعالیت ما نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در برخی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درآمدی ندارد، ادامه داد: برای مثال در زمینه مرکز اورژانس شهرضا برای ما درآمدی وجود ندارد اما اوقاف درخواست اجاره کرده که این امر برای ما امکان پذیر نیست و باید این امر به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی با بیان اینکه ضروری است شفاف سازی در زمینه روند بهره برداری از موقوفات حوزه بهداشت و درمان ایجاد شود، گفت: در این زمینه باید مشخص شود که چگونه قرار است در زمینه بهداشت و درمان در موقوفات هزینه شود.
چنگیز با بیان اینکه امسال ما نیاز به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین هزینه‌هایمان داریم، اضافه کرد: در این زمینه برای پرداخت مطالبات اوقاف اعتباری در دست نداریم و باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرضا موقوفه است، ادامه داد: این مرکز دو هزار و ۸۶۴ متر است و برای پذیره آن درخواست ۷۰۰ میلیون تومان شده است که آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پذیره اماکن موقوفه مورد استفاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را نداریم، افزود: در این زمینه در خصوص پرداخت اجاره بهای موقوفات برنامه ریزی خواهیم داشت.