۱۸۰ واحد صنفی در اصفهان پلمب شد

گروه استان‌ها- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: غیر از تسهیلات دولت برای کسبه، بستری برای تامین معاش آنان در نظر گرفته نشده با این حال در چند روز گذشته بیش از هزار واحدصنفی تذکر و حدود ۱۸۰ صنف مورد پلمب شد. رسول جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: ستاد ملی کرونای […]

گروه استان‌ها- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: غیر از تسهیلات دولت برای کسبه، بستری برای تامین معاش آنان در نظر گرفته نشده با این حال در چند روز گذشته بیش از هزار واحدصنفی تذکر و حدود ۱۸۰ صنف مورد پلمب شد.

رسول جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: ستاد ملی کرونای کشور تعطیلی گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ را در شهرهای قرمز اعلام کرد و تنها گروه یک هستند که به سبب توزیع و ارائه مواد غذایی و خدماتی می‌توانند فعالیت کنند.

وی بیان کرد: برای کسبه‌هایی که واحد صنفی خود را بستند یک بسته پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم تا دولت تسهیلاتی را در بحث قانون‌گذاری، تخفیف‌های مالیاتی و بیمه و تامین اجتماعی به صاحبان اصناف ارائه دهد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: اوایل سال نیز پیشنهادی را برای اجاره‌بها مسکن‌ها به دولت ارائه کردیم که تصویب شد و به تازگی همانند آن پیشنهاد را برای ممنوعیت افزایش اجاره‌های بی‌رویه اصناف به استانداری اصفهان عرضه کردیم که امیدوار هستیم این مورد نیز مصوب شود.

وی خاطرنشان کرد: ما پیگیر مطالبات صنفی مردم هستیم اما محدودیت‌ها و معذوریت‌های دولت را نیز باید در نظر گرفت که شرایط اقتصادی خوبی را به وجود نیاورده اما دولت می‌تواند با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا برخی قوانین را تصویب کند تا به کمک حوزه اقتصاد و کسب و کار کشور بیاید.

جهانگیری ادامه داد: غیر از تسهیلات دولت برای کسبه، بستری برای تامین معاش آنان در نظر گرفته نشده اما می‌توان وام‌هایی را به آنان تخصیص داد که با این حال کم کردن اقساط آن وام نیز تاثیری در کمک به کسبه بیکار نخواهد داشت.

وی ضمن تشکر از کسبه و صاحبان اصناف در اصفهان گفت: باید از اصناف تشکر ویژه کرد که بدون دریافت هیچ کمک مالی و حمایتی عملا از مال خود گذشتند تا به سلامت مردم کشورشان کمک کرده باشند و از خود گذشتگی به خرج دادند و همراهی خوبی با محدودیت های کرونایی داشتند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: اصناف خاطی نیز بودند که به دستورالعمل‌ها اعتنایی نکردند و واحدهای صنفی خود را باز گذاشتند به طوری‌که در چند روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی تذکر و حدود ۱۸۰ صنف مورد پلمپ قرار گرفتند اما بیشتر موارد به صورت ارشادی و تذکری بوده است.

وی با اشاره به دیگر متخلفان بیان کرد: مغازه‌هایی که درب صنف خود را نیمه باز می‌گذارند نیز باز محسوب می‌شوند و شامل اعمال قانون دولت خواهند شد و با آنان برخورد می‌شود.

جهانگیری با ابراز خرسندی برای فروش در فضاهای مجازی عنوان کرد: اصناف می‌توانند به صورت اینترنتی به فروش محصولات خود اقدام کنند و اگر بتوانند خدمات و محصولات خود را به صورت‌های آنلاین به مردم ارائه دهند بسیار خوب است و از نظر ما اشکال ندارد.